پيام رييس كل سازمان نظام پزشكي به مناسبت روز پزشك

نامگذاری اول شهریور، زادروز حكيم ابوعلي سينا به عنوان روز پزشک، فرصتي است براي توجه به جايگاه سپیدجامگان ملائک سیرتی که نام، نشان و رسالت آنها قرین مفاهیم بلندی چون ایثار، صبر، امید و مهربانی است؛

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشكي؛ در بازخوانی پیشینه افتخارآمیز این قشر عزیز، حضور حماسی و غرورآفرین پزشکان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس، فصل درخشانی است که با عظمت معنوی ارزش‌های شهادت و ایثار، جاودانگی یافته و حقیقتاً فضای فرهنگی جامعه پزشکی را عزت و آبرو بخشیده است و بی‌تردید یاد شهدای پزشک، زمزمه دلنواز ایستادگی، آرمان خواهی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را استمرار خواهد بخشید و تذکره‌ای برای تمام پزشکان و جامعه پزشکی جهت شتاب بخشیدن به حرکت در تحقق پیشرفت توأم با عدالت و افق چشم‌انداز بیست ساله کشور خواهد بود.

روز پزشك به معناي حقيقي كلمه روز بزرگداشت علم مبتني بر ايمان و معرفت و روز تكريم فرزندان فرهيخته و مستعد ملتي است كه اراده كرده تا با اقتدا به پيشكسوتان نامدار خود، گذشته افتخارآفرين علمي‌اش را احياء و جايگاه شايسته خويش را در اين عرصه گسترده به اثبات برساند.

حضور پرنشاط و فعال پزشكان درعرصه خدمت‌رساني به مردم، ريشه در تار و پود اخلاق صنفي اين قشر دارد، آنان در اين راه، جز به سربلندي كشور و رضايت مردم نمي‌انديشند.

بدون شك، اين كم توقعي و فروتني جامعه خدوم پزشكي، چيزي از رسالت و تكليفي كه مجموعه دستگاه‌هاي برنامه‌ريز، قانونگذار و اجرايي در قبال اين قشر دارند، نمي‌كاهد.

جامعه فرهیخته پزشكی كشور، همواره در سخت ترین شرایط یاریگر نظام اسلامی برای انجام این وظیفه خطیر بوده است، نقش انكارناپذیر جامعه پزشكی در انجام این بخش از وظایف نظام اسلامی، حقوق و انتظاراتی برای این افراد در پی دارد و توجه ویژه دولت به دیدگاه‌های كارشناسی، خواسته‌های منطقی و انتظارات طبیعی این قشر را می‌طلبد.

روز پزشک، فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ضمن قدردانی از خدمات و زحمات بی شائبه جامعه پزشکی، سیاستگزاران و متولیان امر با همفکری و مساعدت همه نهادها و نیروهای دلسوز جامعه پزشکی، سیاست ها و راهکارهای ترویج و اشاعه ارزش های معنوی و اخلاق پزشکی و ارتقای جایگاه و منزلت این حرفه را مورد توجه قرار دهند.

یقیناً تلاش مستمر توأم با سختی و تحمل مرارت‎های بسیار پزشکان عزیزمان برای تأمین سلامت هموطنان بوي‍ژه بيماران محروم و نيازمند، در درگاه الهی مأجور خواهد بود.

اينجانب از زحمات و تلاش‌هاي بي وقفه جامعه پزشكي كشور كه نعمت عافیت را پس از اراده خداوند متعال مرهون زحمات این قشر فرهیخته هستیم، خالصانه تشكر نموده و از خداوند متعال براي ايشان سعادت و بهروزي آرزو مي‌نمايم.

همچنین یادآور می‌شوم که امسال با توجه به ضایعه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان در زلزله آذربایجان شرقی، اعضای سازمان نظام پزشکی کشور علاوه بر حضور همیشگی در صحنه حادثه و ارایه خدمات درمانی به مصدومان و آسیب‌دیدگان، مراسم سالانه گرامیداشت روز پزشک را برگزار نمی‌نمایند و هزینه‌های این مراسم را در جهت آبادانی، بازسازی و رسیدگی به مناطق زلزله زده اختصاص خواهند داد.



با آرزوی توفیقات الهی
 
دكتر سيدشهاب الدين صدر

 رييس كل سازمان نظام پزشكي


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
قنبرنژاد
۱۰:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
با سلام
فکر نمیکنم زلزله بهانه خوبی باشه برای برگزار نکردن روز پزشک .الان سال سومه که در کرمان روز پزشک برگزار نمیشه. تشکر از همه صنف ها رایجه الا پزشکان. دنبال بهانه باید باشیم که قدر دانی کنیم نه از قدردانی فرار کنیم.
آخرین اخبار