کرمان/

200 هزار هکتار از اراضی کرمان برای آبیاری تحت‌فشارظرفیت دارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: اراضی شمال استان کرمان تا 200 هزار هکتار ظرفیت آبیاری تحت فشار را در مزارع و باغات زیر پوشش دارند.

عباس ملایی درمصاحبه با خبرنگارباشگاه خبرنگارانِ کرمان با بیان این مطلب افزود: استان کرمان از جمله استان‌های خشک است که با توجه به 14 سال خشکسالی و اُفت آب‌های زیر زمینی با کم‌آبی مواجه شده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات پیش روی توسعه این بخش در سطح استان کرمان حل مشکل کم‌آبی طرح‌ها با بهره‌گیری از شیوه آبیاری تحت فشار و تبدیل اراضی موجود که از شیوه‌های سنتی برای آبیاری استفاده می‌کنند به اراضی بهره‌مند از آبیاری نوین است که اقدامات اطلاع‌رسانی می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

مولایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این استان برای توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: استان کرمان از نظر وسعت رتبه اول کشوری را دارا بوده و با 16 شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی شمال استان می‌تواند تا 200 هزار هکتار آبیاری تحت فشار را در مزارع و باغات زیر پوشش قرار دهد.

وی یاداورشد: مکان‌یابی لازم در این استان برای واگذاری اراضی به بهره‌برداران در روند توسعه بخش کشاورزی شهرستان انجام شده و اراضی در راستای اجرای طرح آماده واگذاری بوده و در حال حاضر روند قانونی نحوه اجرای آن در کنار حل مسائل مربوط به آبرسانی به این اراضی توسط جهادکشاورزی در حال انجام است.

ملایی با اشاره به کسب رتبه خوب استان کرمان در توسعه آبیاری تحت فشار طی سال گذشته خاطرنشان کرد: در کنار تلاش جهاد کشاورزی در امر توسعه سطوح آبیاری تحت فشار در اراضی باغی و زراعی این شهرستان به منظور مدیریت بهتر بر منابع تولید از توسعه صنایعی که به مصرف آب کمتری نیازمندند در استان حمایت می‌شود و نظر بر این است که افزایش صنایع فرآوری علاوه بر ایجاد اشتغال در توسعه کشاورزی نیز مؤثر هستند./س

برچسب ها: آبیاری ، تحت فشار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.