با حضور رئيس‌جمهور؛

6 دستاورد جدید دفاعی كشور رونمايي شد

در روز صنعت دفاعي از شش دستاورد جديد وزارت دفاع با حضور رئيس‌جمهور و وزير دفاع رونمايي شد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، صبح امروز(سه‌شنبه) هم زمان با 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی از شش دستاورد جدید وزارت دفاع با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور رونمایی شد.

بنا براین گزارش ارتقای نسل چهارم موشک فاتح 110، موتور دریایی بنیان 4، آزمایشگاه پرنده آرمیتا (سکوی آزمون‌های پروازی)، خودرو تاکتیکی ارس، خمپاره انداز وفا و سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد، شش دستاورد جدید وزارت دفاع بود که از آنها رونمایی شد.

احمدي نژاد در حاشیه روز صنعت دفاعی از نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات وزارت دفاع، صنایع و سازمان‌ها و مؤسسات وابسته به این وزارتخانه بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین برنامه‌ها و اقدامات وزارت دفاع قرار گرفت.

در این مراسم  سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رئیس جمهوری  را همراهی کردند.

همچنين سردار وحيدي، توضیحاتی درباره آخرین اقدامات وزارتخانه مطبوعش به رئیس جمهور ارائه داد.

مشخصات دستاوردهاي جديد وزارت دفاع

یکی از دستاوردها نسل چهارم موشک فاتح 110 است. موشک فاتح 110 D1 از دقیق‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب است که قدرت نقطه زنی در هر نوع شرایط آب و هوایی با استفاده از جدیدترین فناوری سامانه های ناوبری و افزایش طول عمر موشک از جمله ویژگی های بارز آن است.

افزایش زمان استقرار موشک‌های مسلح بر روی سکوی پرتاب برای شلیک به موقع به سوی هدف، کاهش زمان آزمایش‌های قبل از پرتاب و حین پرتاب، کاهش زمان ترک موضع پرتاب و نبود نیاز به بازدیدهای دوره‌ای کوتاه مدت از دیگر قابلیت‌های نسل چهارم موشک فاتح 110 است که به دست متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است.

موتور دریایی بنیان 4 دستاورد دیگری است که امروز رونمایی شد. این موتور دریایی 16 سیلندر دارد و با قدرت اسمی 5 هزار اسب بخار و 18 تن وزن روی شناورهای بزرگ نظامی نصب می‌شود.

آزمایشگاه پرنده آرمیتا(سکوی آزمون‌های پروازی) دستاورد دیگری است که با هدف آزمایش سامانه های هوایی در شرایط واقعی پرواز با استفاده از هواپیمای در اختیار به دست متخصصان صنایع دفاعی و هوانوردی طراحی و ساخته شده است.

در گام اول این آزمایشگاه پرنده با اجرای محاسبات طراحی کابین یک هواپیما روی دم یک هواپیما نصب شده است که با استفاده از آن آزمایش سامانه پرواز هواپیمای جنگی (صندلی پران) در همه روش های واقعی پرواز از ارتفاع صفر تا 40 هزار پا و سرعت صفر تا 950 کیلومتر در ساعت انجام می‌شود.

آزمون سامانه دستگاه تولید اکسیژن هواپیما در شرایط واقعی پرواز، آزمون سامانه اویونیک پیشرفته هواپیما در شرایط واقعی پرواز و آموزش اویونیک پیشرفته به خلبان هواپیمای جنگنده از دیگر اهدافی است که با ساخت این آزمایشگاه پیگیری می‌شود.

نصب انواع موتورهای هواپیما بر روی این سکو و آزمایش‌های عملکرد موتور در شرایط واقعی پرواز که امکان اجرای آنها در آزمایشگرهای زمینی وجود ندارد با استفاده از این سامانه صورت می‌گیرد.

از دیگر اهدافی که با ساخت این سامانه پیگیری می‌شود نصب بخش یا تمامی بدنه هواپیمای جت آموزشی روی سکوی آزمون های پروازی و اجرای بخشی از آزمایش های آیرودینامیک و ورودی موتورها در حالت روشن و خاموش است.

خودروی تاکتیکی ارس دیگر دستاوردی است که امروز رونمایی شد. این خودرو3400 کیلو گرم وزن و 133 اسب بخار توان دارد. از این خودروی دوکابین بعنوان خودروی حامل فرماندهان، خودروی هجومی، خودروی پشت خاکریز قابل استفاده در مناطق عملیاتی، صعب‌العبور و شهری استفاده می‌شود.

قابلیت زرهی، پوشش تلفیقی، گرمکن گازوئیلی و محافظ پشت سر همه سرنشینان از قابلیت های این خودرو به شمار می‌رود.

سامانه خمپاره انداز برد بلند 160 میلی متری با نام وفا از دیگر دستاوردهای صنعت دفاعی کشور است که از مشخصات آن افزایش قدرت سر جنگی به میزان دو تا سه برابر خمپاره های معمولی، عمر بالای مهمات نسبت به گلوله های موشکی، پراکندگی کمتر نسبت به گلوله های موشکی، قابلیت حمل به صورت خودکششی و نواخت تیر 5 تا 8 گلوله در هر دقیقه است.

سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد آخرین دستاوردی بود که امروز ارائه شد. این سامانه پویش سیگنالی و جهت یاب در باندهای وی اچ اف و یو اچ اف و مدولاسیون های مختلف را در فاصله زمان بسیار کم انجام می‌دهد.

سامانه شاهد قادر است سیگنال های ثابت، آنالوگ و جهش فوقانی را تشخیص به دهد و پردازش کند. این سامانه امکان شنود چندین کانال را به طور همزمان دارد.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: موشک ، فاتح ، احمدی نژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار