قم/

پيام استاندار قم به مناسبت روز پزشك

پيريايي استاندار قم به مناسبت روز پزشك پيام تبريك صادر كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم و به نقل از روابط عمومی استانداری قم، اول شهريور سالروز تولد پزشك شهير و برجسته ايراني، حكيم ابوعلي سينا به عنوان روز پزشك نامگذاري شده است. اين نامگذاري فرصت بسيار خوبي را براي معرفي بهتر ابعاد شخصيتي اين فيلسوف و طبيب حاذق و نيز تبيين جايگاه و نقش ممتاز پزشك در جامعه و تجليل از خدمات ارزشمند و تلاش هاي مقدس اين قشر زحمتكش فراهم كرده است.
در فرهنگ متعالي اسلام، دانش پزشکی همسان علم دین و از شریف ترین علوم به شمار آمده و واژه طبيب به عنوان اسماء الهي، ازمنزلت و شرافت ویژه ای برخوردار است. همچنين در آموزه هاي ديني يك پزشك كامل در كنار مهارت و تبحر حرفه اي، بايد به عالي ترين صفات و ويژگي هاي اخلاقي مزين باشد كه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به سه جنبه مهم آن، می فرمایند: یک پزشک واقعی کسی است که هم تقوای الهی را در شغل خود رعایت کند و هم دلسوز و مهربان به حال بیمار باشد و برای مداوای مریض خود تلاش فراوان نماید.
جامعه بشري در طول تاريخ هيچگاه از خدمات پزشكي بي نياز نبوده و عليرغم پيشرفت هاي شگرف جوامع انساني در عرصه هاي مختلف، خدمات و مسوليت جامعه پزشكي، همواره خدماتي ارزشمند و رسالتي سنگين بوده است. در كشور ما نيز حرفه پزشكي همواره از اهميت و قداست خاصي برخوردار بوده و بار اصلي نظام سلامت، به دوش فعالان اين مجموعه مي باشد.
اينجانب فرا رسيدن« اول شهريور ماه و روز پزشك» را به همه پزشكان، پيراپزشكان و خانواده بزرگ پزشكي كشور و استان قم تبريك عرض نموده،از درگاه خداوند متعال توفيق روزافزون و سرافرازي همه پزشكان در انجام رسالت حرفه اي و ارائه خدمات شايسته و مورد رضايت خلق و خالق را مسئلت مي‌نمايم./س
برچسب ها: قم ، پیام تبریک ، روزپزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.