سردبير گفتگوي روز راديو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خبر"شبكه ايران" درباره برنامه راديو گفتگو از پايه كذب بود

سردبير گفتگوي روز راديو گفتگو گفت: اقدام "شبکه ايران" كه اظهارات يکي از مهمانان برنامه راديو گفتگو را تحريف و وارونه جلوه داد، بسيار غير‌حرفه‌اي و غيراخلاقي بود و خبري که بر روي خروجي سايت آنان قرار گرفت هيچ شباهتي با اظهارات مومن‌نسب به عنوان ميهمان اين برنامه نداشت و از پايه کذب بود.

منصوره صامتي در گفتگو با خبرنگار سياسي   باشگاه خبرنگاران، درباره تحريف اظهارات مومن‌نسب به عنوان ميهمان گفتگوي روز راديو گفتگو توسط برخي سايت‌هاي خبري اظهار داشت: بسياري از سايت‌هايي که ارزش خبري ندارند و از اين لحاظ نيز مخاطبي به آنان مراجعه نمي‌کند در اقدامي غير‌اخلاقي و غير‌حرفه‌اي اظهارات يکي از مهمانان برنامه راديو گفتگو را تحريف و وارونه جلوه دادند.


سردبير گفتگوي روز راديو گفتگو ادامه داد: به عنوان شخصي حقيقي بر خود لازم مي‌دانم تا  حقايق را بگويم و اگر دروغي به برنامه راديو گفتگو و مهمانان آن نسبت داده شد از آن دفاع کنم.

وي تصريح کرد: براي من فرقي نمي‌کند که از زبان چه کسي اين دروغ گفته شده است و در هر صورت باز هم حقيقت را خواهم گفت.

صامتي راديو گفتگو را رسانه‌اي با موضعي شفاف و صريح دانست و افزود: شفافيت مواضع و بيان حقايق از سوي راديو گفتگو براي کارشناسان فرصتي خوب محسوب مي‌شود تا آنان در برنامه گفتگوي روز راديو گفتگو حضور پيدا کنند و نظرات کارشناسانه خود را ارائه دهند.

سردبير گفتگوي روز راديو گفتگو  با اشاره به غير‌اخلاقي بودن اقدام "شبکه ايران" در تحريف اظهارات مومن‌نسب اظهار داشت: اقدام شبکه ايران بسيار غير‌حرفه اي و غيراخلاقي بود و خبري که بر روي خروجي سايت آنان قرار گرفت، هيچ شباهتي با اظهارات مومن‌نسب نداشت و از پايه کذب بود.

وي با اشاره به موضوع برنامه راديو گفتگو خاطرنشان كرد: موضوع برنامه ما "مهندسي افکار عمومي و جنگ سايبري" بود و کاري که برخي از اين سايت‌هاي دروغ‌پرداز انجام دادند، نشان داد که آنان به ابتدايي‌ترين حقوق رسانه هم پايبند نيستند و صداقتي در گفتار ندارند.

صامتي ادامه داد: اين سايت‌ها مدعي مهندسي افکار عمومي هستند اما حقايق را بازگو نمي‌کنند و هنوز يک ساعت از توليد اين برنامه نگذشته بود که چند تلفن به من شد و درباره برنامه سوالاتي را پرسيدند که برايم بسيار تعجب‌آور بود.

سردبير گفتگوي روز راديو گفتگو تاکيد کرد: در بحث مهندسي افکار عمومي بايد حواسمان را جمع کنيم‌ و‌ از سايت ايران هم ‌توقع انجام چنين کاري را نداشتيم.

وي با اشاره به اينکه فايل صوتي و مکتوب برنامه گفتگوي روز راديو گفتگو در اختيار مخاطب قرار مي‌گيرد، گفت: گفتگوي روز برنامه راديو گفتگو برنامه مهمي است و فايل صوتي و مکتوب آن در اختيار مخاطب قرار مي‌گيرد و برايم جاي خوشحالي دارد که برنامه ما سبب شد تا گروهي از شاخه‌هاي اصلي و زير‌شاخه‌هايي که به راحتي دروغ مي‌گويند و اکاذيب منتشر مي‌کنند، شناسايي شوند.

صامتي تصريح کرد: اين مسئله شايد به نوعي عيدي ما بود و خداوند هم نشان داد که از ‌همه مکارتر است.

وي درباره نيت سايت ايران از چنين اقدام غير‌اخلاقي و غيرحرفه‌اي اظهار داشت: اطلاعي ندارم که اين افراد به دنبال چه جريان‌سازي بودند ولي با وسوسه شيطان عجله کردند اما اين مسئله نشان مي‌دهد که قدرت رسانه از اهميت بالايي برخوردار است و بايد از آن در جهت ايجاد جريان‌ فکري سازنده و مثبت استفاده کرد.

سردبير گفتگوي روز راديو گفتگو تلاش مديران رسانه ملي در جهت ساختن برنامه‌اي شفاف براي مردم را قابل تقدير دانست و افزود: در صدا و سيماي جمهوري اسلامي با تلاش مديران ارشد، برنامه راديو گفتگو همه چيز را شفاف و صريح بيان مي‌کند و بيان شفاف و واقعي مسائل براي ما اهميت زيادي دارد.

صامتي تصريح كرد: به عنوان يک برنامه‌ساز هيچ وقت به خودم اجازه نمي‌دهم تا در رسانه‌اي که از بيت‌المال‌ ارتزاق مي‌کند، مسئولان آن را به چالش بکشانم چرا که ملت ايران پاک‌ترين مردم جهان هستند و اگر مسئولان با يکديگر اختلافاتي دارند بايد بر اساس قانون اين اختلاف را حل و فصل کنند.

وي با تاکيد بر استقلال رسانه افزود:‌ رسانه بايد مستقل باشد و اگر بعضي افراد با خود فکر کرده‌اند که با جريان‌سازي مي‌توانند برنامه ما را متوقف کنند بايد بگويم که اصلا اين گونه نيست.

صامتي ادامه داد: البته  با خبر شديم که يکي از مهمانان برنامه ما اصلا اجازه حضور در برنامه را نداشته اما به صورت شخصي در اين برنامه حضور يافته و به عنوان کارشناس اظهار‌نظر کرد.

سردبير گفتگوي روز راديو گفتگو متذكر شد: چرا بايد رسانه‌ها به خود اجازه انتشار مطالب دروغ را بدهند و اين برنامه مورد استقبال مخاطبين هم قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ‌برخي ‌قصد اخلال در پخش اين برنامه را داشتند تا به صورت پنهاني اهداف خود را پيش ببرند و  رسانه بايد در جهت ايجاد آزاد‌انديشي حرکت کند اما برخي از همين رسانه‌ها از ابتداي‌ي‌ترين مسائل تمدني اطلاعي ندارند.

سردبير گفتگوي روز راديو گفتگو در خاتمه يادآور شد: در حوزه جنگ سايبري بايد ابتدا وحدت را حفظ کنيم و براي مردم الگو باشيم و سپس ‌مي‌توانيم براي مقابله با اين جنگ برنامه‌ريزي کنيم  و راديو گفتگو نيز همه را به وحدت دعوت ميکند و جريان‌هاي فکري خاصي که باعث تشويش افکار عمومي مي‌شوند، اهميتي ندارند و  بايد در جهت تقويت وحدت حرکت مي‌کنيم.
انتهاي پيام/

برچسب ها: شبکه ایران ، کذب ، صامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار