افزايش بيش از 45 درصدي مسافران تابستاني

از زمان آغاز دور دوم سفرهاي تابستاني تا اول شهريور رشد مسافران ورودي به شهرها به رقم 45.11 درصد رسيده است.

جهانيان معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستگي و گردشگري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: از نظر افزايش رقم اقامت ميزان اقامت در دور دوم سفرهاي تابستاني تاكنون به 36.4 درصد رسيده كه با انجام دور جديد سفرهاي تابستاني در شهريورماه اين رقم به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد يافت.

جهانيان ادامه داد: تعداد مسافران ورودي شهرها در دور اول سفرهاي تابستاني كه از اول تيرماه آغاز شده بود به 32.11 درصد رسيد كه در بحث اقامت اين رقم به 25.8درصد بالغ مي‌شود.

وي درباره رقم گردشگري در ماه مبارك رمضان گفت: با هماهنگي لازم كه با دستگاه‌‌هاي مربوطه انجام شد در ماه مبارك رمضان شاهد بهره‌گيري مناسب از اماكن گردشگري مثل موزه‌ها، امام‌زاده‌ها و ساير مكان‌هاي گردشگري در ماه مبارك رمضان بعد از ساعات افطار بوديم كه براين اساس تعداد مسافران ورودي به استان‌ها در اين ماه به رقم 19.4 درصد و از نظر  اقامت به 31.7 درصد رسيده است.

جهانيان با بيان اينكه بيشترين تعداد مسافران ورودي دور اول سفرهاي تابستاني مربوط به استان هاي خراسان رضوي، فارس و مازندران است اظهار داشت: در ماه رمضان بيشترين ميزان سفرها متعلق به استان‌هاي قم، خراسان و فارس بوده ضمن آنكه در دور جديد سفرهاي تابستاني كه از 25 مرداد تا اول شهريور بوده بالاترين مسافران ورودي مربوط به استان‌هاي مازندران، گيلان و خراسان رضوي است.

معاون سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در ادامه در خصوص تاثير برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران تصريح كرد: خوشبختانه با انجام تعاملات مربوطه با دستگاه‌هاي ذيربط در بحث اسكان و اقامت و برگزاري جشنواره‌هاي شاد و همچنين بحث امدادرساني اقدامات خوبي براي مردم تهران به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وي تصريح كرد: به همين منظور استان‌هاي همجوار تهران همچون گيلان،‌مازندران، البرز و قزوين در آماده باش كامل به سر مي‌برند.

وي افزود: بحث استفاده از سفر كارت همچنان پابرجاست به طوري كساني كه داراي سفر كارت هستند مي‌توانند از تخفيف 40 درصدي اماكن اقامتي استفاده كنند.

جهانيان تصريح كرد: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها راهكاري مناسب براي ايجاد تعاملات مناسب در حوزه‌هاي مختلف از جمله گردشگري است برنامه ما برگزاري جلسات منظم با هيات‌هاي اقتصادي و شركت در نشست‌هاي تخصصي براي معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري ايران است.

وي ادامه داد: براين  اساس بروشورهايي براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ا يران تهيه شده كه در برج ميلاد و لابي هتل‌هاي محل استقرار مهمانان و سالن اجلاس سران در اختيار آنان قرار مي‌گيرد ضمن آنكه در زمان برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران شركت‌كنندگان در اين اجلاس به استان‌هاي مازندران، زنجان، اصفهان، شيراز،‌تبريز براي ديدن از جاذبه‌هاي گردشگري آنها خواهند رفت و تمام هزينه‌هاي سفر به صورت ارزي از آنها اخذ مي‌شود.

برچسب ها: جهانیان ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار