شمار زیادی از تروریستها روز پنجشنبه در درگیری با نیروهای نظامی ارتش سوریه در مناطق مختلف شهر حلب و اطراف آن در شمال این كشور و دمشق پایتخت كشته و یا زخمی شدند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، درگیری ها روزپنجشنبه در حلب بیشتر در مناطق مجدل شمس، سید علی، الاذاعه، الهلك، سلیمان الحلبی، بستان الپاشا، هنانو، قسطل حرامی در بخش قدیمی و خیابان الموده و پارك الشیخ مقصود این شهر و عندان، الباب، مارع، الاتارب در اطراف آن جریان داشت.

شماری از افراد كشته شده در جریان این درگیری ها از سركرده های افراد مسلح هستند.

در منطقه الاذاعه نیز ضمن كشته شدن شماری از افراد مسلح یك قبضه خمپاره انداز آنان كه از آن برای گلوله باران مناطق مسكونی استفاده می شد، منهدم شد.

به دنبال پایان پاكسازی بخشی از منطقه سیف الدوله نیز نیروهای ارتش سوریه برای پاكسازی بخش های دیگر آن از جمله میدان كره زمین و منطقه الاذاعه وارد عمل شدند.

در جریان پاكسازی این منطقه نیروهای سوری یك انبار سلاح و مهمات و بیمارستان صحرایی این افراد را كشف و ضبط كردند.

با توجه به پاكسازی مناطق الجدیده و التلل در حلب از سوی نیروهای سوری نیز استانداری این استان با همكاری واحدهای دفاع شهری و اهالی ضمن بازسازی و مرمت بخش های تخریب شده این مناطق زمینه را برای بازگشت ساكنان به آنها فراهم می كنند.

در جریان انفجار یك مخفیگاه افراد مسلح در منطقه معره مصرین در اطراف شهر ادلب در شمال غرب سوریه و یك دستگاه خودرو حامل مهمات آنان در منطقه اریحا در این استان هم ده ها نفر از افراد مستقر در آن كشته شدند.

در منطقه سرمین در ادلب نیز بر اثر انفجار یك كارگاه ساخت بمب شمار زیادی از افراد مستقر در آن كشته و یا مجروح شدند.

در منطقه الغاب در استان حماه در مركز سوریه هم در جریان درگیری بین نیروهای سوری و افراد مسلح سه دستگاه از خودروهای آنان مجهز به مسلسل منهدم شد و شماری از این افراد نیز كشته شدند.

5 دستگاه از این خودروها نیز در شهر دیرالزور در شرق سوریه همراه با افراد مستقر در آن منهدم شد.

در مناطق القصیر در استان حمص در مركز سوریه نیز به دنبال حمله افراد مسلح به نیروهای حفظ نظم (مردمی) و درگیری این افراد با نیروهای امنیتی شماری از آنان كشته شدند و خسارت هایی به تجهیزات و امكانات آنان وارد شد.

نیروهای امنیتی نیز در مناطق السهم و تیرمعله در حمص از تلاش تروریستها برای ورود به منطقه دیر بعلبه جلوگیری و در جریان آن شماری را كشته و یا مجروح كردند.

در منطقه تلكلخ حمص نیز نیروهای امنیتی و مرزبانان سوری از نفوذ افراد به سوریه از طریق منطقه ادلین در مرز لبنان جلوگیری كردند.

در مناطق ببیلا، الحجیره، علی وحش و یلدا در جنوب استان ریف دمشق و در نزدیك دمشق پایتخت سوریه نیز امروز درگیرهایی بین نیروهای نظامی و افراد مسلح جریان داشت كه در جریان آن شماری از این افراد كشته و یا مجروح شدند و دو دستگاه خودرو آنان مجهز به مسلسل منهدم شد.

تارنمای ان بی ان كه اخبار تحولات سوریه را منتشر می كند در این ارتباط از كشته شدن 70 نفر در جریان درگیری در مناطق مزبور خبر داد.

بر پایه این گزارش در جریان درگیری های مزبور شماری از افراد مسلح با بر زمین گذاشتن سلاح ها خود از منطقه فرار كرده اند.

سقوط یك خمپاره در نزدیك كارخانه بلوك زنی در خیابان سی ام در منطقه یرموك در جنوب دمشق نیز منجر به خسارت های مادی شد.
برچسب ها: سوریه ، حلب ، درگیری ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.