بخشايش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بانک سوخت هسته‌اي در صورتي موفق خواهد بود که انحصاري نباشد

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بانک سوخت هسته‌اي آژانس بين المللي انرژي اتمي در صورتي موفق خواهد بود که در انحصاري هيچ قدرتي نباشد.

احمد بخشايش نماينده اردستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با مثبت ارزيابي‌کردن ماهيت تشکيل بانک سوخت هسته‌اي گفت: بانک سوخت هسته‌اي پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران بوده که براساس آن، مرکزي در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي شکل مي‌گيرد و تمام کشورهايي که خواهان استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي هستند مي‌توانند بدون دخالت آمريکا و با رجوع به اين بانک به فعاليت هسته‌اي خود ادامه دهند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: ايجاد بانک سوخت هسته‌اي تنها در صورتي موفق خواهد بود که انحصاري نباشد.

بخشايش در پايان تصريح كرد: ایران با تولید سوخت هسته‌ای با غنای ۲۰ درصد نشان داده اگر بخواهد می‌تواند سوخت مورد نیاز خود را تولید کند و در این زمینه نیازی به غرب نخواهد داشت.

گفتني است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاسیس بانک سوخت هسته‌ای، تامین سوخت مورد نیاز کشورهایی که دارای برنامه هسته‌ای برای تولید برق هستند را تضمین می‌کند تا این کشورها خود به تولید این سوخت دست نزنند، البته آژانس تاکنون تصمیم نگرفته که چه کشوری میزبان این بانک سوخت هسته‌ای خواهد بود.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، آژانس ، اردستان ، بخشایشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار