بيشترين سرمايه گذاري ايراني ها درسال 91 در كدام حوزه بوده است؟

سخنگوي وزارت صنعت، معدن وتجارت، حوزه صنايع غذايي و آشاميدني را بيشترين سرمايه گذاري به بهره برداري رسيده در سه ماهه ابتدايي امسال در ايران دانست .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سيدعليرضا شجاعي گفت: از مجموع 1650 ميليارد تومان سرمايه گذاري به بهره برداري رسيده در حوزه صنعتي در اين مدت بيش از يك چهارم سرمايه گذاري ها در حوزه صنايع غذايي و آشاميدني بوده است.

وي ادامه داد: كشور ما ظرفيت هاي خوبي در صنايع غذايي و آشاميدني دارد و محصولات غذايي و آشاميدني ها با جذب بيش از 451 ميليارد تومان سرمايه در رديف نخست و جذاب ترين حوزه در بهار امسال براي سرمايه گذاري بوده و محصولات كاني غير فلزي همچون شيشه، سيمان، بتن، آجر، كاشي و سراميك با 213 ميليارد تومان در رتبه دوم، محصولات شيميايي با 212 ، ساخت فلزات اساسي با 142 و محصولات از لاستيك و پلاستيك با 138 ميليارد تومان در رديف هاي بعدي جذب سرمايه قرار داشته است.

مشاور وزير صنعت معدن و تجارت، اتمام طرح هاي نيمه تمام را از محورهاي اصلي فعاليت آن وزارتخانه در سال توليد ملي برشمرد و تاكيد كرد: رونق توليد نيازمند بهبود محيط كسب و كار و نيز تامين منابع مالي مناسب است كه اميدواريم متوليان اقتصاد كلان بيش از گذشته به آن توجه كنند و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير با هيات دولت تاكيد كردند نقدينگي افزايش يافته را به سمت مراكز توليد هدايت كنند.

شجاعي گفت : هر چه سرمايه ها به سمت صنعت و معدن جهت داده شود شاهد سرعت بيشتر در تكميل ظرفيت واحدهاي توليدي و به ثمر رسيدن طرح ها خواهيم بود.

وي افزود: در بهار امسال بر اساس آمار در 5 حوزه اول جذب سرمايه گذاري صنعتي در مجموع نزديك به 1160 ميليارد تومان سرمايه گذاري به بهره برداري رسيد كه 70 درصد كل سرمايه پروانه هاي بهره برداري صادره در اين مدت است.

شجاعي گفت : محصولات فلزي فابريكي با 137 ميليارد تومان و منسوجات با 133 ميليارد تومان رتبه هاي بعدي جذب سرمايه را در صنعت به خود اختصاص دادند.
برچسب ها: اقتصاد ، باشگاه ، سرمایه ، سال ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.