شهرکرد /

توصيه هاي ایمنی پلیس راه، و مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی به مسافران

رعايت نكات ايمني در طول سفر، از بروز حوادث جاده ای و عوارض و خسارات مربوطه، به میزان قابل توجهی پيشگيري می نماید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد  رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اينكه رعايت نكات ايمني در طول سفر، از حوادث جاده اي پيشگيري مي كند،‌ اظهار داشت: افراد، بايد قبل از مسافرت اتومبيل خود را از نظر نقص فني بازديد کنند و بارهاي داخل صندوق عقب و روي باربند را کاملاً محکم کنند و از حمل بارهاي سنگين و حجيم، خارج از ابعاد اتومبيل و بيش از حد مجاز بپرهيزند.

وي بيان كرد: صندلي عقب اتومبيل ايمن ترين محل براي کودکان است و بايد حتي الامكان از قرار دادن آنان در آغوش خود، در صندلي جلو يا بيرون از صندلي مخصوص کودکان و پشت شيشه اتومبيل اجتناب کنند.

سرهنگ اعرابی توصيه كرد: رانندگان در حين رانندگی، از کشيدن سيگار، صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشاميدن، مشاجره و شوخي به دليل کاهش تمرکز در حين رانندگي خودداري کرده و از مصرف داروهايي که بر هوشياري و سرعت واکنش راننده در رانندگي تأثير منفي دارند، خودداري نمایند.

رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری، از رانندگان خواست؛ قبل از حرکت، کمربند ایمنی را بسته و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: در صورت بروز حادثه در طول سفر، افراد با حفظ خونسردی، با شماره 115 تماس گرفته و وضغیت را گزارش کنند تا در اسرع وقت، نیرو های اورژانس به محل حادثه اعزام شوند.

دکتر شاهین گفت: به همراه داشتن جعبه کمک هاي اوليه، کپسول آتش نشاني، تجهيزات ايمني ترافيک مانند مثلث احتياط، و چراغ قوه، در طول سفر ضروري بوده و همچنين همراه داشتن دفترچه بيمه و داروهاي مورد نياز براي بيماران الزامي است.

وی افزود: هم اکنون، 38 پایگاه اورژانس با 183 نیروی متخصص، در استان چهارمحال و بختیاری، به مردم امداد رسانی می کنند.

لازم به ذکر است؛ از این تعداد پایگاه، 11پایگاه شهری و 27 پایگاه جاده ای در استان چهارمحال و بختیاری، مستقر هستند./س

برچسب ها: توصیه ، ایمنی ، سفر ، سلامت ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.