ميرابيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ميزباني اجلاس غير متعهدها، ارتقا جايگاه ايران در سطح بين‌الملل

یک کارشناس سياست خارجي گفت: ميزباني اجلاس غيرمتعهدها در تهران جايگاه ايران را بيش از پيش در سطح منطقه و جهان ارتقا خواهد داد.

رضا ميرابيان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دستاوردهاي اجلاس غير متعهدها گفت: تاکنون ارزيابي اجلاس غير متعهد‌ها براي جمهوري اسلامي ايران مثبت بوده و ميزان حضور اعضا و موضوعات مطرح شده که در دستور کار اجلاس قرار گرفته، نشان دهنده آينده روشن اجلاس غير متعهدها خواهد بود.

وي در ادامه افزود: يکي از پيامدهاي مهم اين اجلاس شکست فضاهاي غير منطقي و ضد ايراني بوده و ميزباني ايران خط بطلاني بر تمامي ادعاهاي واهي مخالفان کشورمان خواهد بود.

ميرابيان تصريح کرد: کشورها در سطح منطقه و جهان بايد بپذيرند که جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک چهره تاثير گذار نقش بارزي را در سراسر جهان ايفا خواهد کرد و ناديده گرفتن اين نقش امري غير ممکن است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به ديدارهاي دو جانبه بين مقامات ايراني و ساير کشورها در حاشيه اجلاس غير متعهدها خاطر نشان کرد:‌ فشردگي و حجم اين ديدارها نشان دهنده نقش برجسته ايران بوده و در همين راستا انگيزه کشورهاي ديگر عضو غير متعهدها براي ديدار با مقامات ايراني افزايش يافته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اجلاس ، ایران ، ارتقاء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار