تبریز/

ساخت 1 ميليون متر مربع اماكن دامي در مناطق زلزله زده از ضروريات است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از لزوم ساخت یک میلیون مترمربع اماکن دامی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فرهنگی در جلسه کارگروه خشکسالی ، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی آذربایجان شرقی از اتمام ساخت خانه ها و اماکن دامی زلزله زدگان تا دو ماه آینده ابراز اميدواري كرد.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی و مهم زلزله زدگان بحث اسکان دائم زلزله زدگان است افزود : باید از تمام ظرفیت های موجود برای تامین حداقل های مورد نیاز استفاده شود و در جلسات مختلف توجه جدی به بخش کشاورزی مناطق زلزله زده را مورد تاکید قرار داد و با توجه به اهمیت بالای اماکن دامی از اماکن مسکونی در نظر روستائیان ، شایسته است اقدام درخوری در این باب صورت پذیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خصوص بازسازی مناطق زلزله زده در طی دو ماه آینده تاکید کرد: بازسازی مناطق زلزله زده از نظر ما عملی است و در این خصوص در جلسات هشدارهایی داده ایم و با پیشنهادهایی که روزهای اخیر در جلسات به مسئولین ذی ربط در استان ارائه شده امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد و شاهد آغاز کار به صورت جدی باشیم.

فرهنگی با بیان اینکه در مناطق زلزله زده برای 700 هزار احشام به سرپناه نیاز داریم ادامه داد: در مناطق زلزله زده شهرستان ورزقان، 21 هزار گاو و 180 هزار گوسفند ، در شهرستان هریس ، 37 هزار گاو و 184 هزار گوسفند ، در شهرستان اهر ، 50 هزار گاو و 202 هزار گوسفند و همچنین در شهرستان تبریز ، 4 هزار گاو و 30 هزار گوسفند بدون سرپناه هستند که بایستی با ساخت سریع اماکن ، از هرگونه گزند سرما و حیوانات وحشی در امان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برای اینکار 2هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد سرپناه دامی در مناطق زلزله زده مورد نیاز می باشد افزود : با 750 میلیارد ریال تسهیلات مصوب دولت ، لازم است 1250 میلیارد ریال دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی برای این امر اختصاص یابد.

فرهنگی با بیان اینکه 50 میلیون ریال تسهیلات مصوب دولت تنها برای واحد های دامی کوچک کافی می باشد افزود: برای واحدهای دامی بزرگتر نیز بایستی از محل های دیگر تامین اعتبار نمود.

فرهنگی با بیان اینکه فروش احشام زلزله زدگان به نفع کشاورزان منطقه نیست افزود: مطرح ساختن اینگونه موارد نه تنها از بار مشکلات زلزله زدگان منطقه نمی کاهد بلکه اسباب مهاجرت آنان به شهرها را فراهم می سازد. /س

برچسب ها: ساخت ، اماکن ، ضروریات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.