تلاش ضد سوری ترکیه در سازمان ملل بی‌نتیجه ماند

وزیر امورخارجه ترکیه که برای به دست آوردن حداقل قطعنامه، بیانیه و یا اعلامیه‌ای علیه دولت سوریه راهی سازمان ملل شده بود، باز هم دست خالی بازگشت تا تلاش‌های وی به در بسته بخورد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، وزیر امور خارجه ترکیه که دستاوردی از سفر خود به نیویورک نداشت و بار دیگر دست خالی به آنکارا بازگشته است، به انتقاد از نهادها و زیرمجموعه‌های سازمان مل متحد در خصوص بحران سوریه پرداخت.

 احمد دادوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که به دعوت فرانسه رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است، در نشستی در خصوص مساله آوارگان سوری، به تندی علیه سازمان ملل انتقاد کرده و گفت: از این که سازمان ملل و نهادهای زیرمجموعه آن در مساله سوریه پایین تر از حد انتظارات ما عمل می کنند ابراز تاسف می‌کنم.

گفتنی است که کشورهای مخالف نظام حاکم سوریه این‌بار قصد داشتند با بهانه قرار دادن مساله آوارگان به حداقلی از فشار به سوریه در شورای امنیت سازمان ملل برسند که با مقاومت برخی کشورها راه به جایی نبردند.

وی در ادامه بدون اشاره به نقش کشور متبوع خودش در ناآرامی‌های سوریه و ارسال سلاح به شورشیان مسلح، افزود: متاسفانه مردم سوریه در شرایط دشواری به سر می‌برند و تهدیدات زیادی علیه مردم عادی و غیرنظامی در جریان است و بسیاری از آنان از شهر و روستای خود آواره شده‌اند. جامعه بین الملل باید در این زمینه اقدام کرده و در مناطق مرزی نیز تدابیر لازم را اتخاذ کند.

داووداغلو در ادامه برای آنکه عصبانیت خود از عدم دستیابی به خواسته‌های نامشروعش در سوریه را به رخ همگان بکشد، بار دیگر از مردم سوریه – که به وسیله سلاح‌های ترکیه‌ای قتل‌عام می‌شوند – مایه گذاشت و گفت: در شرایطی که میلیون‌ها نفر از مردم سوریه چشم امید به تصممیم گیری شورای امنیت سازمان ملل دوخته‌اند، این نهاد بین‌المللی گام سازنده و مفیدی برنداشته و به جرات می‌توان گفت که سازمان ملل یک فرصت تاریخی را برای تثبیت جایگاه خود در معادلات سیاسی جهان از دست داد.

برچسب ها: ترکیه ، سازمان ، ملل ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار