فرستاده ويژه پرو در نشست اجلاس عدم تعهد؛

عدم‌تعهد بايد اهداف صلح و دوستي را دنبال کند

فرستاده ويژه پرو گفت:‌دولت‌هاي عضو جنبش عدم تعهد بايد در صدد ايجاد ثبات و رسيدن به اهداف مقدسي چون صلح و دوستي تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ فرستاده ويژه پرو در ابتدا با قدرداني از رياست جمهوري اسلامي ايران و جنبش عدم تعهد تقدير و تشكر به عمل آورد و اظهار داشت: كشور پرو در چارچوب سياست خارجي خود علاقمندو پايبند به مصوبات سازمان‌هاي بين‌المللي است.

وي ادامه داد:‌ در طي ساليان متمادي كشور پرو همانند برخي از كشورهاي ديگر متحمل يكسري از معضلات همچون بيكاري، فقر و بحران‌هاي مختلف بوده است.

فرستاده ويژه پرو حمايت خود را از حاكميت و مديريت چندجانبه در عرصه‌ بين‌المللي كه براساس حقوق بين‌الملل عمل مي‌كند اعلام و تصريح كرد: لذا وظيفه ما به عنوان دولت‌هاي جنبش عدم تعهد اين است كه در صدد ايجاد ثبات و رسيدن به اهداف مقدسي همچون صلح و دوستي گام برداريم.

وي با اشاره به علاقمندي كشور پرو در راستاي اصلاحات در عرصه‌ بين‌المللي افزود: يكي از مشكلات بشري كه با آن مواجه هستيم مسئله فقر و گرسنگي و از سوي ديگر بحران‌هاي اجتماعي و سياسي است كه مانع ايجاد رفاه ملت‌ها مي‌شود.

فرستاده ويژه پرو ادامه داد: مسئله تروريسم نيز يكي ديگر از معضلاتي است كه كشورهاي مختلفي با آن درگير هستند و كشور پرو طرفدار پروژه‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي در راستاي حل اين بحران است.

وي با بيان اينكه كشورهاي عضو عدم تعهد بايد درباره حل بحران‌هايي چون اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي‌،‌نقض حقوق بشر و فقر و گرسنگي اقدامات لازم را انجام دهند خاطرنشان كرد:‌جنبش عدم تعهد بايد با پايبندي خود به يكسري قوانين و ضوابط چالش ‌هاي پيش رو را در احقاق حقوق بشريت از پيش رو بردارد.

انتهای پیام/پ2

برچسب ها: فرستاده ، ویژه ، پرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار