مشهد/

تولید انبوه فاکتور 8 و صرفه جویی بیش از 95 میلیون یورو

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در حاشیه رونمایی از داروی بیولوژیک و نوترکیب فاکتور هشت خونی گفت: تولید انبوه این دارو بیش از 95 میلیون یورو صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دكتر جهانگير ملاكي با بیان اینکه با تولید داروی فاکتور هشت خونی نوترکیب تعداد داروهای بیوتکنولوژیک داخل کشور به عدد 31 رسید، تصریح کرد: تولید این دارو از آنجا که در آینده نزدیک مشکلات بسیاری از بیماران هموفیلی را حل خواهد کرد، موفقیتی چشمگیر برای کشور و مجموعه آستان قدس رضوی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با تائید معاونت معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان پروژه ملی تعریف شده و 250 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای این مهم اختصاص یافته است.

ملاکی با بیان اینکه با حمایت بی‌دریغ آیت‌الله واعظ طبسی تولیت عظمای آستان قدس رضوی و مدیران عالی این نهاد معنوی در سال 1389مراحل تحقیقاتی و پژوهشی تولید این داروی اساسی با سرمایه اولیه0 8 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع با همت متخصصین و کارشناسان ایرانی و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا آغاز شد.

وی افزود: برای انجام سایر مراحل تولید فاکتور هشت تاکنون بیش از30 میلیارد تومان برای احداث ساختمان، خرید ماشین‌آلات و نصب تاسیسات و سیستم‌های تولید توسط هلدینگ دارویی ثامن وابسته به سازمان اقتصادی رضوی هزینه شده است، بیان داشت: با قول مساعد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراحل تست بالینی به سرعت طی خواهد شد تا حداکثر ظرف شش ماه آینده کشور از واردات این دارو بی‌نیاز شود.

ملاکی در ادامه اظهار داشت: اخيراً با عقد قرارداد تحت ليسانس چند شركت اروپايي، توليد داروهای ضد سرطان توسط شركت داروسازی ثامن شروع شده است كه در مرحله اول هشت داروي ضد سرطان توليد و به بازار عرضه خواهد شد.

ملاکی افزود: براساس دستورالعمل و موافقت آستان قدس رضوي و پس از انجام ساير مراحل اداري و قانوني، مجوز احداث يك سايت توليد داروهاي ضد سرطان نیزاخذ شده كه مراحل اجرايي آن در حال پيگيري است.

مديرعامل شركت داروسازي ثامن در پایان با اشاره به حضور قوي و منسجم در عرصه بازار دارويي كشور گفت: اين شركت توانسته مجوز توليد پنج محصول جديد دارویي را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اخذ كند كه تا پايان سال‌جاري اين داروها راهي بازار خواهد شد.

شركت داروسازي ثامن يكي از شركت‌هاي بزرگ آستان قدس رضوي است كه با توجه به سابقه فعاليت و كسب افتخارات لازم در سالهاي اخير جزو 10 شركت بزرگ دارويي كشور به شمار می‌رود و در حدود 65 نوع محصول در بخش‌هاي سرم تزريقي، داروهاي تزريقي، توليدات بيوتكنولوژي و ... را توليد و راهي بازار مي‌كند.

 

برچسب ها: مدیر ، عامل ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.