مشهد/

پروژه‌ آبیاری قطره‌ای در نیشابور افتتاح شد

معاون سازمان و مدير جهاد کشاورزي شهرستان نيشابور از افتتاح پروژه آبياري قطره‌ای با اعتبار دو ميليارد و 590 ميليون ريال در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  ، سيدغلام‌رضا نبوي گفت: اجراي پروژه فوق از ابتداي سال جاری در اراضي نوبهار واقع در روستاي حشمتيه بخش زبرخان شروع شده و درکمترين زمان ممکن به بهره‌برداري رسيده است.

وی افزود: این طرح توسط جليل‌کدخدائيان برای آبياري 113 هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌اي با اعتبارات بلاعوض دولتي و سرمايه‌گذاري شخصي انجام شده است.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این طرح راندمان آبياري را از 46 درصد به 85 درصد افزايش داده و در هر سال زراعي بيش از 408 هزار متر مکعب آب صرفه‌جويي می‌شود.

نبوی نامقی به ساير طرح‌هاي آماده بهره‌برداري جهاد کشاورزي در هفته دولت اشاره کرد و گفت: از مجموع 13 طرح قابل افتتاح، 9 پروژه موجب صرفه‌جويي بيش از دو ميليون متر مکعب آب در کشاورزي شهرستان می‌شود.

وی اضافه کرد: از سال 84 تا 90 بيش از پنج هزار هکتار طرح آبياري تحت‌فشار در شهرستان اجرا شده است که اين رقم بيش از تمام طرح‌هاي اجرا شده از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون است.

 

برچسب ها: آبیاری ، قطره ای ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.