ارومیه/

بخش‌های دولتی نباید به اشرافی‌گرایی بپردازند

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بخش‌های دولتی نباید به مباحث اشرافی‌گرایی بپردازند و با صرف هزینه‌های زاید منابع را هدر دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، غلامرضا دیزج‌نژاد در جمع مردم شهر نقده اظهار داشت: پرهیز از اشرافی‌گرایی تکلیفی است که ما کارکنان دولت در هر رده و پستی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال دولت با بودجه انقباضی سعی در مدیریت شرایط ایجاد شده دارد، افزود: شرایط به نوعی پیش‌بینی شده که خدمت به مردم با اجرای پروژه‌های اولویت‌دار با جدیت بیشتر و با حذف برنامه‌های غیرضروری با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی ادامه داد: این شیوه در استان آذربایجان‌غربی هم با هدایت مقام عالی استان اجرایی می‌شود و در سال 91 اولویت‌های کاری در حوزه عمرانی مشخص شده و بنا داریم امسال پروژه‌هایی که تا پایان سال 91 یا نیمه اول سال 92 به اتمام می‌رسند را هدف‌گذاری کنیم.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هدایت منابع به مناطق محروم و کمک به عمران روستایی و شهری از اولویت برنامه‌های استان است، تصریح کرد: با ورود محصولات خارجی و استفاده از آنها اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در داخل کشور لطمه می‌بیند.

به گفته دیزج‌نژاد در رویه‌های مصرفی باید تجدیدنظر کنیم و در استان آذربایجان‌غربی که موضوع دریاچه ارومیه به عنوان یک دغدغه همگانی مطرح است و باید راهکارهای عملی را مورد استفاده قرار دهیم.

وی ادامه داد: اصلاح شیوه‌های آبیاری و رعایت الگوی کشت محصولات متناسب با وضعیت آبی منطقه مهم‌ترین شیوه برای کمک به دریاچه ارومیه است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دولت نیز در سطح کلان برنامه‌های خاصی را برای احیای این دریاچه در دستور کار خود قرار دارد و از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری هفته دولت را فرصت مغتنمی برای اطلاع‌رسانی خدماتی که دولت به مردم می‌دهد هست و نیز فرصتی است برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح بیان فرمودند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی همزمان با هفته در سطح استان 414 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 330 میلیارد تومان و 17 طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر 113 میلیارد تومان و 225 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که برای یک هزار و 600 نفر زمینه اشتغال فراهم می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.