رقابت‌های والیبال جام کنفدراسیون‌ آسیا+مصاحبه

تيم ملي واليبال کشورمان در سومين دوره مسابقات واليبال کاپ آسيا ( avccup ) امروز در ويتنام به ميدان مي رود.

  به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران رحیمی: ترکیب جوان تیم ما انگیزه زیادی برای پیروزی دارد لیبروی تیم ملی والیبال "ب" ایران در آستانه رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها گفت: ترکیب تیم ما بسیار جوان است انگیزه و اشتیاق زیادی برای پیروزی در هر مسابقه دارد.

 ناصر رحیمی در گفت و گو با گروه ورزش باشگاه خبرنگاران به ویتنام اظهار کرد: من تقریبا از پنج سال پیش به رشته ورزشی والیبال علاقه‌مند شدم و از سه سال قبل به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال کردم. یادم می‌آید زمانی که به این رشته ورزشی ورود کردم خیلی از بازی فرهاد ظریف خوشم آمد و شاید به همین دلیل هم لیبرو شدم. آن زمان کلاس سوم راهنمایی بودم که از طرف مدرسه در مسابقات استانی مقام نخست را بدست آوردیم. پس از آن زیر نظر نخستین مربی حرفه‌ای خود یعنی اکبرزاده کار خود را دنبال کردم. همان سال در مسابقات کشوری همراه باشگاه استقلال شرکت کردم و به مقام دوم دست یافتم. سال بعد نیز به عنوان بهترین لیبروی مسابقات دانش‌آموزی انتخاب شدم.

 وی افزود: فعالیت حرفه‌ای خود را با تیم بافق یزد ادامه دادم و سپس به تیم گاز سرخس پیوستم.
خیلی دوست داشتم در لیگ دسته یک بازیکن فیکس میدان باشم. سال نخست با یک مبلغ قرارداد ناچیز حدود سه میلیون تومان که حتی کفاف رفت و آمد من را هم نمی‌داد به این تیم پیوستم. در دومین سالی که در تیم سرخس کار می‌کردم به عنوان بهترین لیبروی دسته یک والیبال ایران معرفی شدم و به اردوی تیم ملی جوانان پیوستم. در قالب اردوی تیم جوانان یک بازی دوستانه با تیم بزرگسال انجام دادم و نظر ولاسکو را جلب کردم. شهنازی از قول ولاسکو گفت که باید در لیگ برتر بازی کنم. وی که هدایت تیم کرمان را برعهده داشت با من تماس گرفت و گفت که باشگاه کرمان پول ندارد اما می توانم در قالب این تیم به سوپر لیگ راه پیدا کنم. خدارا شکر با توجه به اینکه تیم کرمان در جدول یکی به آخر شد اما شخصا بهترین لیبروی لیگ برتر شدم.

رحیمی درباره چگونگی پیوستن به اردوی تیم ملی بزرگسال گفت: پس از پایان بازی‌های لیگ برتر فصل قبل به تیم ملی دعوت شدم. واقعا تمرین زیر نظر ولاسکو و سی‌چلو برای من شانس بزرگی بود. هر دوی آن‌ها مربیان بزرگی هستند. آن‌ها در خود من تغییرات زیادی ایجاد کردند. برای دریافت و توپ‌گیری ‌ها نکته‌های اساسی را از آن‌ها آموختم. ولاسکو دانش زیادی دارد و به قول معروف روی هوا حرف نمی‌زند. بازیکن سطح دانش مربیان خود را درک می‌کند به همین خاطر دستورات آن را می‌پذیرد. لیبروی تیم ملی والیبال"ب" در آستانه رقابت‌های جام کنفدراسیون ها گفت: تمام بازیکنان تلاش می‌کنند تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. به نظر من نقطه قوت تیم ما حضور چند بازیکن با تجربه است. البته چند بازیکن از جمله خود من برای نخستین بار است که پیراهن تیم ملی را در مسابقات رسمی می‌پوشم. شاید بتوانم بگویم از آنجایی که ترکیب تیم ما بسیار جوان است انگیزه و اشتیاق زیادی برای پیروزی در هر مسابقه دارد. خوشبختانه تیم ما بعد از پنج ماه تمرین با مربیان بزرگ ضعف عمده ای ندارد. به نظرم سخت ‌ترین حریفان ما چین، هند و کره و ژاپن هستند. فکر نمی کنم استرالیا برای ما دردسر ساز باشد زیرا آن‌ها نیز با ترکیب جوانی به مسابقات آمده‌اند. دوست دارم تا استرالیا را شکست دهیم تا انتقام شکست تیم اصلی را در انتخابی المپیک بگیریم.

 وی در پایان گفت: از همه اعضای فدراسیون و شخص داورزنی که شش ماه است به هر ترتیب ممکن از بازیکنان و به ویژه تیم "ّب" حمایت کردند سپاسگذارم. از مربیان پایه‌ام به ویژه اکبرزاده و دهستانی نیز قدردنی می‌کنم. من امسال با تیم باریج اسانس کاشان قرارداد بستم و امیدوارم بتوانم در لیگ برتر فصل پیش رو نیز عملکرد خوبی داشته باشم.

 قضاوت بازی کره و ژاپن به داور ایرانی سپرده شد

 قضاوت یکی از حساس‌ترین بازی‌های روز نخست رقابت‌ های والیبال کنفدراسیون آسیا بین دو تیم کره جنوبی و ژاپن به فرهاد شاهمیری سپرده شد.
 به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، در حساسترین بازی‌های روز نخست رقابت‌های والیبال جام کنفدراسیون آسیا تیم‌های ایران و چین از ساعت 11:30 به وقت تهران به میدان می‌روند. همچنین دو تیم مدعی و قدرتمند کره جنوبی و زاپن نیز برابر هم صف آرایی می‌کنند. پس از جلسه امروز کمیته داوران این مسابقات، قضاوت بازی مهم کره جنوبی و ژاپن به فرهاد شاهمیری داور ایرانی حاضر در این رقابت‌ها سپرده شد.

جدیدی: باید فارغ از نتیجه نمایش خوبی داشته باشیم

 سرعتی‌زن تیم ملی والیبال "ب" ایران در آستانه رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها گفت: هدف ما قهرمانی در این رقابت‌هاست ولی با این حال باید تلاش می‌کنیم تا فارغ از نتیجه نمایش خوبی در هر دیدار داشته باشیم.

 علی‌رضا جدیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری و در فروردین ماه در اردوی تیم‌های ملی حضور داشتم و دو ماه آخر هم به تیم ملی "ب" ملحق شدم. در تمام این مدت زیر نظر ولاسکو کار کارم. کار با مربیان بزرگ هم خیلی خوب است و هم دشواری‌های خاص خودش را دارد. خیلی از مسائل فنی را از ولاسکو و سی‌چلو آموختم. ولاسکو از نظر روحی و روانی واقعا به خوبی می‌دانست که با هر بازیکن چه برخوردی را انجام دهد. شاید برای بازیکنی که تازه وارد تیم ملی شده باشد ولاسکو کمی بداخلاق به نظر برسد ولی از نظر من رفتار سرمربی تیم ملی کاملا معقول است.

 وی با شاره به تمرینات خود در تیم ملی "ب" گفت: از حدود دو ماه قبل به صورت مستمر تمرینات خود را زیر نظر کادرفنی جدید دنبال کردیم. البته سی‌چلو همچنان بر تمرین‌ها نظارت می‌کرد و به ویژه در بحث آنالیز کنار تیم حضور داشت. تقریبا همان شیوه تمرینی که در تیم الف وجود داشت در تیم ما نیز اجرا می‌شد. خوشبختانه همه بازیکنان تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشتند و به مرز آمادگی مطلوب رسیدند. البته نباید فراموش کنیم که آماده‌ترین بازیکنان در تیم ملی الف حاضر هستند اما به هر ترتیب تیم ب نیز با تمام کاستی‌ها وضعیت مطلوبی دارد. بازی‌های تدارکاتی تاثیر زیادی در آمادگی هر چه بیشتر تیم داشت.

 ملی‌پوش والیبال ایران درباره چگونگی میزبانی و وضعیت آب و هوایی کشور ویتنام گفت: واقعا هوای شهر هانوی در کشور ویتنام بسیار گرم و شرجی است و تفاوت زیادی با شرایط آب و هوایی تهران دارد. علاوه بر اینکه گرمای هوا حسابی تیم را کلافه کرده است، سیستم تهویه نامناسب در سالن‌های تمرین هم بر سختی کار افزوده است. واقعا یک بازیکن باید در یک جلسه تمرین چهار الی پنج دست لباس عوض کند. تمام ملی‌پوشان از جمله خود من در حین تمرین مجبور بودیم بارها پیراهن‌های خود را که خیس شده بود عوض کنیم.

 جدیدی تاکید کرد که نباید سطح انتظارات را از تیم ملی "ب" بالا برد و افزود: تیم ملی والیبال "ب" پیش از این در هیچ تورنومتنی شرکت نکرده است. ابن نخستین تجربه تیم ما محسوب می‌شود بنابراین نمی توان گفت که حتما باید در همه بازی‌ها پیروز باشیم. پیش از این همواره ترکیب تیم ملی اصلی ایران در مسابقات مختلف شرکت می‌کردند. حالا نباید از تیم "ب" نیز انتظاری را داشت که از تیم اصلی می‌رود و بر مبنای نتایج آنها کار تیم ما را تحلیل کرد. فکر می‌کنم تیم ملی چین سخت‌ترین حریف تیم ما در این دوره از رقابت‌هاست چرا که با ترکیب کامل خود برای کسب عنوان قهرمانی پا به این مسابقات گذاشته است. همانطور که می‌دانید چینی‌ها پیش از این نتوانستند در جام کنفدراسیون ها قهرمان شوند و در این دوره با هدف کسب مدال طلا پا به میدان می‌‌گذارند.

 وی در پایان اظهار امیدواری کرد تیم ملی "ب" مقتدرانه بازی‌های خود را دنبال کند و افزود: هدف ما نیز قهرمانی در این رقابت‌هاست ولی باید تلاش می‌کنیم تا فارغ از نتیجه نمایش خوبی در هر دیدار داشته باشیم. به هر حال هر نتیجه ای که رقم بخورد نشان دهنده وضعیت تیم و چگونگی تلاش ما در میدان است. من خوشحالم که امروز در ترکیب تیم ملی ایران حضور دارم. این موفقیت را ابتدا مدیون پدر و مادر خود می‌دانم و باید سپاسگذار آن‌ها باشم. همچنین از همه مربیانی که تا به حال برایم زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم./با

برچسب ها: والیبال ، ایران ، کاپ ، آسیا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار