حجت الاسلام ذاكري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

لزوم بازنگري و اصلاحات در قانون انتخابات

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: بايستي به سمت ترويج فرهنگ تحول پيش برويم تا در مديريت كشور از بهترين‌ها استفاده كنيم در نتيجه لازم است اصلاحات و تغييراتي را در نحوه برگزاري و ثبت نام نمايندگان براي انتخابات داشته باشيم.

حجت الاسلام محمد حسن ذاكري عضو حزب موتلفه اسلامي درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به ايرادات جزئي موجود در قانون انتخابات كشور گفت: قانون موجود در كشور از قانون‌هاي خوب محسوب مي‌شود اما طبيعي است كه بعد از گذشت ساليان متمادي از برگزاري انتخابات بايد اصلاحاتي را در اين زمينه صورت داد.

وي قانون خوب را قانوني جامع و مانع دانست و افزود: لازم است اصلاحات و تغييراتي را در نحوه برگزاري و ثبت نام نمايندگان براي انتخابات داشته باشيم.

حجت الاسلام ذاكري لازمه بهتر برگزار شدن انتخابات را توجه به نظرات كارشناسي شده در جهت تغيير قانون انتخابات خواند و تصريح كرد: در مجلس و به خصوص در كميسيون انتخابات و شوراها پيگيري هاي خوبي انجام شده است و اميدواريم با توجه به  فاکتورهاي موجود زمينه‌هاي لازم براي داشتن يك قانون خوب را بوجود آوريم.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه پيشنهاد ما هم اصلاح در قانون انتخابات است، اظهار داشت: البته در چند سال اخير نگاه خوبي از سوي مسئولان به قانون موجود انتخابات شده است و ما شاهديم كه هر دوره سطح تحصيلات كانديدا افزايش پيدا مي كند.

وي جايگاه قانون انتخابات را متعلق به كساني دانست كه نخبه و كاردان باشند و ادامه داد:  در دوره انتخابات رياست جمهوري شاهد حضور افرادي هستيم که شرايط مناسبي براي كانديدا شدن ندارد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در خاتمه با بيان اينكه قانون انتخابات بايد به سمتي پيش برود كه افراد از سوي احزاب براي شركت در انتخابات نامزد شوند، خاطرنشان كرد: ما بايستي به سمت ترويج فرهنگ تحول پيش برويم تا در مديريت كشور از بهترين ها استفاده كنيم و در اين زمينه بايد در قانون انتخابات اصلاحاتي صورت گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، اصلاح ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار