رئيس كميسيون عمران مجلس در گردهمایی بزرگ گروه مهندسان جام:

مسكن مهر استراتژي موفقي بود/ضرورت حضور افرادي مسئوليت‌پذير در انتخابات نظام مهندسي

رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: مسكن مهر استراتژي موفق بود اما تمام نياز ما مسكن مهر نيست و انبوه‌سازان هم توانايي بالايي دارند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران علي‌اكبر آقايي در گردهمايي بزرگ گروه مهندسان جام با اشاره به قانون نظام مهندسي و اصلاحات آئين‌نامه آن گفت: تلاش مجلس و كميسيون عمران در اصلاحات اين قانون اين بوده كه الزاماتي را به دولت وارد كند و نظام مهندسي را به عنوان مرجع قرار دهيم.

رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با وجود پيشرفت‌هايي كه در اين قانون داشته‌ايم اما با استاندارهاي جهاني و بين‌المللي فاصله داريم.

وي تاكيد كرد:‌ زلرله اخير اهميت مهندسي را روشن‌تر كرد چرا كه اكثر روستاهاي كشور گرفتار ساخت‌وسازهاي نامناسب هستند.

آقايي با اشاره به زلزله خيز بودن كشورمان اظهار داشت: تلفات زلزله آذربايجان را ديديم اما تاكنون چه مجلس و چه بخش‌هاي ديگر نتوانسته‌اند الگويي را معرفي كنند تا بتواند از تلفات جاني و مالي جلوگيري كند.

رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت تحول در فعاليت‎‌هاي صنفي گفت: از نظر مصوبات، مجلس آمادگي قانون‌گذاري را دارد و در بررسي زلزله اخير در كميسيون مركز تحقيقات ساختمان كارهاي خوبي انجام شد.

وي با بيان اينكه نصب سيستم‌هاي هشدار دهنده در تمام كشور يك ضرورت محسوب مي‌شود، افزود: بايد سرمايه‎هاي كشور راحفظ كنيم و از همه ظرفيت‌هاي كشور بهره بگيريم.

آقايي مسكن مهر را يك استراتژي موفق دانست و تاكيد كرد: البته تمام نياز ما مسكن مهر نيست و انبوه‌سازان هم توانايي بالايي دارند.

رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: جامعه اسلامي مهندسين تلاش خود را بكار گرفته‌ تا افرادي مسئوليت پذير كانديداي انتخابات نظام مهندسي شوند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مهندسین ، عمران ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار