ملی پوش اسبق والیبال:

حضور در لیگ جهانی فضای خودنمایی را افزایش می دهد

ملی پوش اسبق والیبال کشورمان گفت: تاکنون حضور در لیگ جهانی برای ایران مشکل بوده است اما در صورت صعود ملی پوشان، ایران تیم انتهایی جدول نخواهد بود.

ایرج مظفری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم ملی والیبال کشورمان گام نخست برای صعود به لیگ جهانی با اقتدار برداشت و امیدوارم بازی دوم با مصر را هم به همین شکل پیروز شویم

وی پیروزی بر ژاپن را نیز دومین مرحله مسیر صعود به لیگ جهانی والیبال دانست و گفت: در این مرحله که 2 بازی با ژاپن در روزهای 17 و 19 شهریور در تهران برگزار می شود نیاز مبرم به حمایت مردم والیبال دوست کشورمان داریم تا با حضور خود در سالن مسابقات مانند همیشه از ملی پوشان این رشته ورزشی حمایت کنند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان کشورمان به محاسن حضور در لیگ جهانی برای رشد و توسعه والیبال ایران اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین فاکتور در لیگ جهانی این است که حدود 20 تا 25 ملی پوش ایرانی به طور مستقیم درگیر می شوند که فضای بیشتری برای بازیکنان به منظور نشان دادن توانایی های خود ایجاد می شود.

*ورود به لیگ جهانی و کاهش تعداد لیگ برتری ها

وی با بیان دومین حسن حضور والیبال ایران در لیگ جهانی این است که باید لیگ برتر ایران به طور فشرده برگزار شود، تصریح کرد: این عامل باعث کاهش تعداد تیم های لیگ برتری به 10 تا 12 تیم خواهد شد تمام کارشناسان این رشته ورزشی عقیده دارند لیگ برتر ایران باید با این میزان تیم برگزار شود.

مظفری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر لیگ دسته یک کشورمان بسط و گسترش پیدا خواهد کرد و باعث افزایش ذوق و انگیزه در مربیان شهرستانی برای فعالیت بیشتر در این رشته ورزشی می شود.

وی به حضور نیافتن تیم ملی والیبال ایران در هر رویداد این رشته ورزشی مانند مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا اشاره کرد و گفت: این موضوع هم از دیگر محاسن حضور در لیگ جهانی است زیرا فضا برای عده ای دیگر در این رشته ورزشی باز می شود تا توانایی های خود را نشان دهند مانند فضایی که در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا با حضور تیم کاله آمل برای شهرام محمودی و عادل غلامی بوجود آمد هر چند که کاله سوم شد اما آنان علاوه بر عملکرد خوب در این مسابقات ، عنوان بهترین های مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا را هم به دست آوردند.

 * دیگر قهرمانی در قاره آرزو نیست

بازیکن سابق تیم ملی والیبال کشورمان حضور در لیگ جهانی را همراه با برگزاری مسابقات متعدد در این رقابت ها دانست که تجربه ملی پوشان را افزایش می دهد و تاکید کرد: وقتی تیم ملی در لیگ جهانی با بهترین تیم های والیبال مسابقه می دهد از لحاظ کسب تجربه به حدی می رسد که قهرمانی در آسیا برای او عادی می شود و این قهرمانی دیگر برای این تیم آرزو نخواهد بود.

 * در لیگ جهانی دست و پا بسته نیستیم

وی در ادامه به سختی راه صعود تیم ملی والیبال به لیگ جهانی تصريح کرد: اگر تیم ملی به لیگ جهانی صعود کند تیم دست و پا بسته ای نخواهد بود زیرا از بسیاری از تیم های شرکت کننده در این رقابت ها بهتر است مشکل ما تنها رفتن است و ایران به هیچ عنوان از لیگ جهانی حذف نخواهد شد.

* ولاسکو را حفظ باید کرد

مظفری در پایان با ابراز امیدواری مبنی بر قطعی شدن حضور ایران در لیگ جهانی تاکید کرد: اگر به این هدف مهم رسید یم باید هر قیمتی که شده ولاسکو را برای والیبال ایران حفظ کنیم بنابر این نیاز است که مسئولین حتی برای یک روز، نگاهی فوتبالی به ورزش والیبال که ورزشی دانشگاهی است داشته باشند./ق

برچسب ها: مظفری ، ملی پوش ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار