آیا هر فرد بیش از یک بار گرفتار تب رماتیسمی می شود؟

افرادی که دارای سابقه تب رماتیسمی بوده و به آن دچار شده اند خبر زیرا را بخوانند تا به نکات لازم در این رابطه پی ببرند.

دکتر داوود کاظمی صالح دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در حقیقت کودکی که یک بار سابقه تب رماتيسمی داشته، برای ایجاد حملات بعدی تب رماتیسمی مستعد تر است.
 
وی تصریح کرد: بنابراین افرادی که یک بار یا بیش از یک بار سابقه تب رماتیسمی داشته اند باید به عنوان پیشگیری از آنتی بیوتیک هایی مثل پنی سیلین با اثر طولانی ( بنزاتین پنی سیلین) با صلاحدید و نظر پزشک به طور مرتب استفاده نمایید تا از ایجاد گلودرد چرکی و در نتیجه عود تب رماتیسمی جلوگیری شود.
 
کاظمی صالح توصیه کرد: برای آن که فرزندتان را که دارای سابقه تب رماتیسمی بوده در برابر حملات مجدد تب رماتیسمی محافظت نمایید می توانید به وسیله پیشگیری از ایجاد گلو درد چرکی از طریق استفاده از بنزاتین پنی سیلین ماهانه به صورت تزریقی یا سایر آنتی بیوتیکهایی که از طریق خوراکی توسط پزشک تجویز می شود مانع از عود تب مجدد تب رماتیسمی شد.
 
اين متخصص متذکر شد: چون تب رماتیسمی ممکن است قلب را گرفتار کرده پس باید این بیماری را جدی گرفت زیرا درصورت ابتلا به بیماری رماتیسمی قلبی، آسیب هایی که بر روی دریچه های قلب ایجاد می شود دائمی بوده و برگشت پذیر نیستند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار