ارومیه/

اتمام 99 درصد از طرح‌های آبخیزداری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون حدود 99 درصد از طرح‌های آبخیزداری در دست اجرای استان به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی پیرمرادی در نشست معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان که با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برگزار شد، اظهار داشت: 9 طرح بزرگ آبخیزداری در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال 90 نیز هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح رقومی‌سازی نقشه‌های تفکیک انفال با موفقیت در استان گفت: طرح رقومی‌سازی نقشه‌های تفکیک انفال برای نخستین بار در سطح کشور با موفقیت در این استان به اجرا گذاشته شد.

پیرمرادی تصریح کرد: این طرح به همت کارشناسان و پرسنل دایره نقشه‌برداری و فنی مهندسی با موفقیت اجرا شد که در زمان حاضر مراحل پایانی را می‌گذراند.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح از این پس نقشه‌های تفکیکی مراتع و انفال در محیط (جی ،آی، اس) قرار گرفته و پاسخ‌گوئی به استعلام‌ها با سرعت عمل بیشتری انجام می‌گیرد.

پیرمرادی یادآور شد: با استفاده از این طرح شناسایی و استعدادیابی اراضی ملی با سهولت بیشتری انجام گرفته و دیگر نیازی به نقشه‌های کاغذی نخواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌غربی با احتساب دریاچه ارومیه نزدیک به 43 میلیون هکتار وسعت دارد که 2 میلیون و 700 هزار هکتار آن را مراتع، یک میلیون هکتار آن را زمین‌های زراعی، 101 هزار هکتار را جنگل‌ها و بقیه را پهنه دریاچه ارومیه و کوهستان‌ها تشکیل می‌دهد.

دریاچه ارومیه به تنهایی 5 میلیون هکتار وسعت دارد که به دلیل کاهش ارتفاع آب آن در سال‌های اخیر پهنه آبی آن کاهش یافته و بر شوره‌زارهای آن افزوده شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.