اراک/

راهنماي خريد ساعت مچي

مبنايتان براي خريد ساعت مچي چيست؟ نياز، سليقه و مقدار پولي كه قصد پرداخت داريد يا افزون بر اينها، طرح، مارك، برند، امكانات، تعداد موتور و مانند آن؟ اين آگاهي‌ها شايد در خريد كمك‌تان كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، اطلاع از زمان، تقويم، زنگ بيدارباش، مقاوم در برابر ضربه و آب، دقت، طول عمر، زيبايي، معروفيت برَند و... اگر مدام در حال عوض‌كردن ساعت هستيد، از انواع ارزان‌قيمت بخريد: دوام و دقت ندارند، اما براي روحيه‌هاي تنوع‌طلب مناسبترند.اگر دنبال برندهاي معروفيد، از نمايندگي‌هاي رسمي خريد كنيد، كارت ضمانت مُهر شده با تاريخ روز خريد را بگيريد، شماره سريال را نيز در سايت اينترنتي سازنده تطبيق دهيد. منبع نيرو را در نظر بگيريد: مكانيكي (با چرخاندن دستي پين كوك مي‌شود)، خودكار (از نوسان گردنده دروني ساعت نيرو مي‌گيرد)، كوارتز (بلور كوارتز و باتري، منبع سنجش زمان و تأمين نيروست)، كوارتز خودكار (بدون باتري اما با حركت دست و ذخيره نيرو در خازن كار مي‌كند)، كوارتز سلولي يا خورشيدي (از سلول‌هاي خورشيدي نيرو مي‌گيرد).

سرتان كلاه نرود: ساعت اتمي با اتم كار نمي‌كند! فقط وقتي دقيق است كه زير پوشش سيگنال‌هاي راديويي آن باشد (آن هم فقط در بخشي از آمريكا)! اسكلتي‌ها براي همگان و همه‌جا قابل استفاده نيستند؛ فشن‌ها بابت ماركشان گران‌ترند نه دقت يا مقاومت‌شان و... نوع پوشش شفاف صفحه مهم است: پلاستيكي يا طلقي زود خش برمي‌دارد، شيشه زودتر مي‌شكند، اما در برابر اندكي سايش مقاوم است، كريستال ضربه و ساييدگي را بيشتر تحمل‌مي‌كند، ياقوت در برابر خش و ضربه مقاومت بسيار دارد. بر حسب اهميت مقاوم به ضربه، مقاوم به زنگ زدگي، پوشيده با محافظ كريستال (بدون نفوذ آب) دقت كنيد. هر ساعت ضدآبي در هر شرايطي مقاوم به آب نيست! به درجه‌بندي آن توجه كنيد: درجه‌بندي يك رطوبت و پاشيدن تصادفي آب،سه شست‌وشوي دست يا افتادن در آب اندك،پنج دوش و شنا در سطح آب، 10 شنا در عمق آب، 15 و 20 (غواصي).ممكن است مبناي مقاومت در برابر آب با يا و... يا بر حسب مقاومت در برابر عمق و فشار با و... نشان داده شود.

به خاطر بسپاريد استفاده از مواد پاك‌كننده در حمام و آب كمابيش داغ، واشر لاستيكي يا درزگير ساعت را زودتر خراب مي‌كند.اگر قصد اطلاع از زمان را در تاريكي داريد، ساعت آنالوگِ عقربه‌اي با پوشش شبرنگ يا ديجيتالِ نوراني بخريد./س
برچسب ها: ساعت ، مچی ، زیبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.