سمنان/ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛

كنكور آموزش و پرورش را قربانی خود كرده است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه مساله كنكور آموزش و پرورش را قربانی خود كرده است گفت: این امر سبب شده تا در شهرهایی مثل تهران اولیاء از دوره ابتدایی فرزندان خود را برای كنكور آماده كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان 'ابراهیم سحرخیز' در آیین آغاز به كار كنفرانس آموزش ریاضی ایران در سمنان افزود: مساله كنكور سبب شده است تا مدارس تیزهوشان به سمت كلاسهای تست سازی و تست زنی بروند و دانش اموزان را برای این امر آماده كنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در یك بررسی از دارندگان رتبه های برتر در گروههای آموزشی امسال نشان می دهد از 200 نفر از پذیرفته گان 110 نفر آنها از شهر تهران هستند.

وی با بیان اینكه 64 درصد این 200 نفر از مدارس دولتی و بقیه از مدارس غیردولتی هستند و مدارس دولتی نیز از مدارس تیزهوشان به شمار می روند و مشخص نیست جایگاه مداری عادی در این زمینه كجاست.

سحرخیز این مساله را با عدالت آموزشی در تعارض دانست و افزود: این امر با دیدگاههای رهبری انقلاب ، ریاست جمهوری و عدالت آموزشی در تعارض است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه در شهرها گرایش به رشته ریاضی ودر روستاها به علوم انسانی گرایش بیشتری وجود دارد گفت: این در حالی است كه علوم انسانی بیشترین نیاز را به ریاضی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر توجه به ارتقای روش تدریس ریاضی و تبدیل آن به روشهای جدید تاكید كرد و گفت: مشكلی كه در عرصه اموزش و پرورش داریم وجود بیشترین افت تحصیلی در درس ریاضی است.

وی گفت: باید درس ریاضی را جدی بگیریم چرا كه ریاضی ابرازی است برای خوب اندیشیدن و خوب نگریستن و آموزش ریاضی و تدریس آن یك هنر است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

سحرخیز بر آموزش ضمن خدمت و توانمندی معلمان، تاكید كرد و گفت: باید با روش تدریس سنتی وداع كرد و با روش جدید به آموزش ریاضی پرداخت.

كنفرانس آموزش ریاضی ایران تا پانزدهم شهریور ماه با حضور بیش از یك هزار نفر از معلمان، استادان و ریاضی دانان در سمنان ادامه دارد./س

برچسب ها: ریاضی ، کنفرانس ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.