اشکوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

رياست ايران بر جنبش عدم تعهد الگويي براي مبارزه با استکبار

پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد، با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمندی که در اختیار دارد، مي‌تواند به گونه‌ای عمل کند که الگویی برای سایر کشورهاي جهان اسلام و مبارزه با سلطه و استکبار باشد.

سيد مجيد اشکوري پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در رابطه با عملکرد جنبش عدم تعهد و ضمانت اجرايي اقدامات اين جنبش اظهار داشت: با رياست جديد اين جنبش، ايران مي‌تواند با ارائه رويکرد جديدي از اقدامات اين جنبش بتواند اهداف اين جنبش را عملي سازد.

وي افزود: جنبش عدم تعهد همانند صندوق بين المللي پول، ديوان لاهه، کميته حقوق بشر، شوراي امنيت و آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي ، نيازمند تشکيلات و ساختار جديدي براي تاثيرگذاري در جامعه جهاني است.

اشکوري با تاکيد بر اينکه جنبش عدم تعهد براي اجرايي کردن اقداماتش نيازمند تشکيل دبيرخانه ای دائمي است، تصريح کرد:  يکي از اقدامات مفيدي که بايد در اين جنبش ايجاد شود تشکيل دبير خانه دائمي و کميته‌هاي حقوقي براي پيگيري مطالبات اين جنبش به خصوص رسيدگي به مسئله فلسطين  است.

اشکوري در پايان خاطر نشان کرد: ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد، با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمندی که در اختیار دارد، مي‌تواند به گونه‌ای عمل کند که الگویی برای سایر کشورهاي جهان اسلام و مبارزه با سلطه باشد.

انتهاي پيام/

پ2
برچسب ها: اشکوری ، جنبش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار