باید و نبایدهای یک خرید ارزان

انتخاب مبلمان مناسب یکی از عواملی است که بر زیبایی و جذابیت منزل ما می افزاید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران مبل، یكی از گرانترین عناصر دكوراسیونی است كه باید در زمان خرید مبلمان و وسایل به آن توجه كنید زیرا هزینه‌ای بالا را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین، فضایی زیاد را در دكوراسیون اشغال می‌كند و عنصری است كه شما و خانواده، زمانی طولانی را روی آن می‌گذرانید. انتخاب مبلمان مناسب یکی از عواملی است که بر زیبایی و جذابیت منزل ما می افزاید باید مواردی را مدنظر قرار دهیم : اندازه، رنگ، شکل، جنس و محل قرار گرفتن. اگر به این عوامل دقت کنید و بعد مبل را خریداری کنید، قطعاً از خرید آن پشیمان نخواهید شد.
  • ابتدا مشخص كنید كه چگونه قرار است از كاناپه استفاده كنید و در این مورد، صادق باشید. آیا از آن برای نشستن جلوی تلویزیون یا مطالعه استفاده می‌كنید یا به‌صورت رسمی و برای پذیرایی از میهمان؟ هر یك از این كاربردها، گزینه مناسب خود را می‌طلبد. به‌عنوان مثال، برای دراز كشیدن و تماشای تلویزیون به كاناپه‌ای بسیار نرم نیاز است، اما برای پذیرایی‌های رسمی از میهمان به كاناپه‌ای با سبكی رسمی و البته راحت نیاز است.
  • تا جایی كه توان مالی شما اجازه می‌دهد، بهترین كیفیت را انتخاب كنید زیرا قرار است كه سال‌ها از این كاناپه و مبل استفاده كنید. به یاد داشته باشید كه مبل و كاناپه‌ای با كیفیت متوسط می‌تواند 10 سال عمر كند در حالی كه كاناپه و مبلی با كیفیت، عمری بالای 25 سال دارد.
  • فراموش نكنید كه قبل از خرید كاناپه، دست خود را به پشتی آن فشار دهید. اگر حس كردید كه توخالی است، كاناپه ساختاری سست دارد و باید داخل آن پر شود.
  • قبل از خرید، كاناپه را امتحان كنید. در همان فروشگاه روی آن بشینید، دراز بكشید و راحتی آن را امتحان كنید.
  • اندازه‌گیری دقیق فضا را فراموش نكنید. عرض و عمق فضایی را كه كاناپه در آن قرار می‌گیرد، اندازه‌گیری كنید. پهنای درگاه دری را كه قرار است كاناپه را از آن وارد خانه كنید نیز، اندازه بگیرید و این اندازه‌ها را زمان خرید همراه داشته باشید.
  • به روكش مبل توجه كنید و ببینید كه آیا مناسب با شرایط زندگی شما هست یا خیر. برای مثال، اگر فرزندی بازیگوش دارید، بهتر است كاناپه‌ای خریداری كنید كه روكش آن به راحتی تمیز شود و به‌صورتی باشد كه لكه و كثیفی را دیرتر نشان بدهد.
  • پیش از اقدام برای خرید، با سبك كاناپه‌ها آشنا شوید و سبك مناسب خود را تعیین كنید. آیا كاناپه‌ای با دسته‌های بلند می‌خواهید یا دسته‌های كوتاه یا بدون دسته؟! آیا كاناپه‌ای با خطوط صاف و مدرن می‌خواهید یا خطوط منحنی و سبكی كلاسیك؟ كاناپه تمام پارچه را ترجیح می‌دهید یا كاناپه‌ای كه پایه‌های چوبی آشكار دارد؟ بنابراین، حتما در مورد سبك‌های مختلف كاناپه‌ها تحقیق كنید.

رنگ تند مبل ها باعث می شود اتاقتان شاد و جذاب به نظر برسد، البته به این شرط که با سایر اجزای اتاق همخوانی داشته باشد و آنها را تکمیل کند. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید، رنگ صورتی پررنگ مبل ها با رنگ دیوارها و پرده ها کاملاً هماهنگ است.

مبل ها می توانند رنگ شادی داشته باشند که در عین حال تند و به اصطلاح جیغ نباشد. مثلاً در این تصویر مبل ها هم خوشرنگ و جذاب هستند هم به ما اجازه می دهند محیط اطرافشان را با انتخاب های مناسب کامل کنیم.

بعضی ها مبل های نقش دار را دوست دارند. توصیه ما به شما این است که تنها در صورتی از مبل های طرح دار استفاده کنید که بقیه وسایل اتاق رنگ خنثی داشته باشند. اگر اتاق شما رنگارنگ به نظر می رسد، یا در دکوراسیون آن رنگ های تند به کاررفته است، بهتر است از مبل های نقش دار استفاده نکنید.


استفاده از پارچه های ساده و نقش دار در کنار هم نیز می تواند ترکیبی بسیار جذاب به وجود آورد. در این تصویر اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند مبل ها و کوسن های طرح داری است که در کنار مبل های ساده قرار گرفته است.


روش دیگر برای زیباتر کردن مبل ها استفاده از کوسن است که باعث می شود مبل شما حتی اگر کوچک است به چشم بیاید. بهتر است رنگ کوسن ها با رنگ مبل ها تضاد ایجاد کند، مثلاً یکی خنثی و دیگری تند باشد.شکل مبل ها عامل دیگری است که باید در نظر گرفته شود. به خمیدگی ظریف و متناسب این مبل نگاه کنید. در این مبل هم ویژگی کلاسیک بودن را می بینیم و هم ویژگی مدرن بودن را.

مبلی که در این تصویر می بینید بسیار خاص و هنری است و بیشتر از سایر وسائل اتاق جلب توجه می کند. البته چنین مبلی تنها در خانه های بزرگ قابل استفاده است.مبل های کوچک با شکل های خاص هم می توانند نشان دهنده سلیقه متفاوت صاحب خانه باشند. خیلی خوب است اگر گاهی کلیشه ها را کنار بگذاریم و وسائلی بخریم که با تصور همیشگیمان فرق داشته باشند.


جنس مبل عامل دیگری است که باید در نظر گرفته شود. خیلی ها مبل چرمی را به پارچه ای ترجیح می دهند.مورد مهم دیگر محل قرار گرفتن مبل است. بیشتر مبل ها در اتاق نشیمن قرار می گیرند. با این حال مبل هایی هم هستند که می توانند در اتاق خواب قرار داده شوند، که البته این کار به اتاق خواب شما بستگی دارد.حتی بعضی مبل ها را می توانید در خارج از خانه قرار دهید که البته این کار به جنس مبل بستگی دارد. جنس این مبل ها باید در مقابل هوا و باران مقاوم باشد.

برچسب ها: مبل ، بازار ، دکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار