نتايج يك تحقيق نشان داد؛

سيگارهاي الكترونيكي هم به ريه‌ها آسيب مي‌رساند

سيگارهاي الكترونيكي كه به عنوان يك جايگزين بالقوه امن‌تر براي سيگارهاي طبيعي به بازار عرضه مي‌شوند، بازهم به ريه‌ها آسيب مي‌رسانند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، محققان دانشگاه آتن در يونان با بررسي اثرات كوتاه مدت سيگار الكترونيكي روي افراد مختلف شامل افرادي بدون مشكل سلامتي و افراد سيگاري همراه با بيماري‌هاي ريوي و بدون بيماري‌هاي ريوي دريافتند كه مصرف سيگارهاي الكترونيكي هم منجر به تنفس سخت و آسيب به ريه‌ها مي‌شود.
 
براساس اين گزارش محققان، سيگار الكترونيكي را به مدت 10 دقيقه به اين افراد دادند و سپس با اندازه‌گيري مقاومت راه تنفسي افراد مورد مطالعه توسط تعدادي آزمايش از جمله تست اسپيرومتري مشاهده كردند كه سيگارهاي الكترونيكي باعث افزايش فوري مقاومت راه‌هاي هوايي و تنفسي مي‌شود كه اين نتايج در افرادي كه هرگز سيگار نمي‌كشيدند از 182 درصد به 206 درصد رسيد.
 
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد كه افراد سيگاري به اسپيرومتري طبيعي نيز از يك ميانگين مقاومت راه هوايي 176 درصد به 220 درصد رسيدند ولي به نظر مي‌رسد كه در بيماران مبتلا به بيماري‌هاي انسدادي مزمن ريوي و آسم هيچ اثر فوري در مقاومت راههاي هوايي و تنفسي آنها ديده نشد. /عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار