ايران جز 5 کشور برتر دنيا در دانش بتن خود تراکم

مديرعامل شرکت آزمايشگاه فني و مکانيک خاک گفت: با بومي سازي دانش بتن خودتراکم اقتصادي هم اکنون جزو پنج کشور برتر دنيا در اين فناوري هستيم.

  
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،کامران رحيم اف در حاشيه برگزاري نخستين مسابقه بتن خودتراکم اقتصادي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ما افزود: با توجه به بومي سازي و ترويج اين دانش در دانشگاه ها و شرکت هاي مشاور و پيمانکاران، در حال عملياتي کردن استفاده از اين نوع بتن در طرح هاي عمراني، سدسازي، تونل سازي و پل سازي هستيم.
وي اضافه کرد: برنامه ما در آزمايشگاه فني و مکانيکي خاک به عنوان زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي اين است که با ترويج مصرف بتن خودتراکم ، استفاده از اين نوع بتن را در اسکله ها ، باند فرودگاه ها و ديگر طرح ها عملي کنيم.
رحيم اف ، دوام بالا و جلوگيري از به هم ريختگي دانه بندي بتن را از مزيت هاي بتن خودتراکم اقتصادي برشمرد و گفت: وزارت راه و شهر سازي استفاده از اين نوع بتن را در شوراي عالي فني به تصويب خواهد رساند و در بخشنامه اي به مشاوران و پيمانکاران،نحوه استفاده از بتن خودتراکم را ابلاغ خواهد کرد .
وي افزود: با بسترسازي و آموزشي که براي بخشي از پيمانکاران برگزار مي کنيم اميدواريم همين امسال استفاده از بتن خودتراکم اقتصادي در طرح هاي عمراني کشور عملياتي شود.
رحيم اف با بيان اينکه خوردگي بتن و دوام و عمر کم آن از مشکلات  اجراي طرح هاي عمراني کشور بود گفت: به همين علت بتن در مرحله پخش بايد با استفاده از دستگاه لرزاننده متراکم مي شد که در مواقع دسترسي نداشتن به اين نوع دستگاه ها با مشکل جدي در استفاده از بتن مواجه بوديم اما اکنون با استفاده از بتن خودتراکم نياز به دستگاه لرزاننده وجود ندارد.
وي با اشاره به اينکه بتن خود تراکم به خودي خود متراکم مي شود گفت: استفاده از اين نوع بتن در طرح هايي مانند تونل سازي و پل سازي و نيز ساخت اسکله ها ضمن کاستن مصرف بتن، اجراي طرح را نيز تسريع خواهد کرد.
نخستين دوره مسابقه بتن خودتراکم اقتصادي در محل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک وابسته به وزارت راه و شهرسازي برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار