وزارت امور خارجه سوريه اظهارات رئيس جمهور مصر را محکوم کرد

وزارت امور خارجه سوريه امروز اظهارات رئيس جمهور مصر را در نشست وزيران امور خارجه کشورهاي عربي در قاهره محکوم کرد و آن را مداخله آشکار در امور سوريه دانست .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ خبرگزاري سوريه (سانا) به نقل از بيانيه وزارت امور خارجه اين کشور اعلام کرد وزارت امور خارجه  اظهارات "محمد مرسي" رئيس جمهور مصر را در نشست ديروز وزيران امور خارجه عرب در قاهره محکوم مي کند و آن را مداخله آشکار در امور سوريه و تجاوز صريح به حق ملت سوريه در انتخاب آينده اش بدون مداخله خارجي ، مي داند.  
وزارت امور خارجه سوريه در بيانيه خود تصريح کرد : مرسي به روشني نشان داد و جاي شک نيز نگذاشت که منعکس کننده ديدگاه هاي گروهي است که با حقايق تاريخ مشترک بين ملت هاي سوريه و مصر بيگانه است .
وزارت امور خارجه سوريه افزود : آنچه مرسي گفت بخشي از تحريک رسانه اي است که هدفش دامن زدن به خشونت در سوريه است و در اين خصوص نيز با دولت هاي حامي گروه هاي تروريستي مسلح که با پول ، سلاح ، آموزش و دادن جا و مکان از اين گروه ها حمايت مي کنند، تفاوتي ندارد و همين باعث مي شود آنها در ريختن خون سوريها شريک باشند.  
وزارت امور خارجه سوريه در پايان افزود :تاريخ، آنهايي را که چنين کارههايي با ملت سوريه مي کنند، نخواهد بخشيد.
وزارت امور خارجه سوريه افزود  اطمينان دارد که ملت مصر مي تواند نقش مصر را به اين کشور بازگرداند تا موازنه از دست رفته را در فعاليت مشترک عربي احيا کند .
مرسي ديروز در افتتاحيه نشست اتحاديه عرب در سطح وزيران امور خارجه گفت :« اکنون زمان تغيير در سوريه است و مجالي براي اصلاحات نيست .
برچسب ها: سوریه ، مصر ، مرسی ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار