عربستان تا سال 2030 شانزده نيروگاه هسته اي مي سازد

يک مسئول عربستاني امروز از ادامه تلاشهاي اين کشور براي ساخت نيروگاههاي هسته اي براي توليد برق خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان؛ دکتر "عبد الغني مليباري" مشاور رئيس هيئت همکاري علمي شهرک جديد انرژي هسته اي موسوم به "ملک عبد الله" اعلام کرد عربستان مصمم به ساخت نيروگاه هاي هسته اي براي توليد برق است و صد ميليارد دلار براي ساخت اين نيروگاهها هزينه خواهد کرد .
مليباري در گفتگوي با روزنامه الشرق الاوسط تصميم رياض براي توقف طرح احداث نيروگاههاي هسته اي را منتفي دانست .
وي يادآور شد با توجه به اينکه هواي عربستان به سبب ريز گردها بسيار غبار آلود است ، هزينه توليد برق از انرژي خورشيدي در اين کشور بسيار بالا و پنج برابر هزينه توليد برق از نفت و نيروگاه هسته اي است .
وي خاطر نشان کرد عربستان تصميم دارد همسو با افزايش تقاضا براي مصرف برق و نيز تقويت  توليد داخلي انرژي به استفاده از نيروگاههاي هسته اي روي آورد و بر همين اساس تا سال 2030 دست‌کم شانزده نيروگاه هسته اي با هزينه صد ميليارد دلار در داخل کشور ساخته  خواهد شد .
عربستان در ماه نوامبر گذشته توافقنامه همکاري با کره جنوبي در زمينه انرژي هسته اي امضا کرد .
عربستان همچنين در اواخر ماه ژوئن موافقتنامه اي با آرژانتين براي تقويت همکاري در زمينه  استفاده از انرژي  هسته اي براي اهداف صلح آميز امضا کرد.
شهرک جديد ملک عبد الله براي توليد انرژي هسته اي در اواسط ماه آوريل 2010  تاسيس شد.
امارات عربي متحده نيز در سال 2010 قرار دادي با کره جنوبي به  ارزش بيش از چهار ميليارد  براي ساخت چهار نيروگاه هسته اي امضا کرد .
برچسب ها: عربستان ، هسته ، نیروگاه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار