ترفند مالیاتی اولاند در انتخابات ریاست جمهوری لو رفت

اگرچه فرانسوا اولاند تلاش مي كند وعده هاي انتخاباتي خود را اجرا كند و یکی از مهمترین آنها یعنی اخذ مالیات از طبقه ثروتمند بارها مورد تاکید رییس جمهور فرانسه قرار گرفته اما به نظر می رسد این ژست، رنگ و لعاب خود را از دست داده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، عملكرد دولت فرانسه در ماههاي گذشته و كاهش محبوبيت رئيس جمهور و نخست وزير این کشور باعث بروز ترديدهایی درباره امکان خروج این کشور از بحران اقتصادی شده است.

به نظر می رسد فرانسوا اولاند و ژان مارك ارو در برابر نارضايتي ناگهاني فرانسويان بايد خود را سرزنش كنند. زيرا رئيس جمهور از ابتداي دوره پنج ساله اش مرتكب سه اشتباه شد كه امروزه براي او گران تمام شده است.

یکی از اقدامات این نفر که باعث خشم مردم شد این بود که رئيس جمهور و نخست وزير هر دو به مدت 15 روز به تعطيلات رفتند. نظرسنجی ها نشان می دهد فرانسويان ديگر فريب رفتارهاي نمايشي را نمي خورند و اینکه اولاند بجاي هواپيما براي رفتن به تعطيلات سوار قطار مي شود تنها یک ژست رسانه ای است.

اگرچه فرانسوا اولاند تلاش مي كند وعده هاي انتخاباتي خود را اجرا كند و یکی از مهمترین انها یعنی اخذ مالیات از طبقه ثروتمند بارها مورد تاکید رییس جمهور فرانسه قرار گرفته اما به نظر می رسد این ژست، رنگ و لعاب خود را از دست داده و حقیقت مربوط به وعده معروف اولاند لو رفته است.

در حالي كه مردم و منتقدان، دولت فرانسه را به تلاش براي فرار از وعده هاي خود در مورد ماليات 75 درصدي بر درآمدهاي بالا متهم مي كنند، فرانسوا اولاند تاكيد كرد، به دنبال اجراي اين وعده ها است اما با یک تبصره کوچک و البته مهم.

فرانسوا اولاند اخیرا اعلام كرده در راستای وعده انتخاباتی خود، دستمزدهاي بالاي يك ميليون يورو مشمول اين قانون مي شوند اما بعدا مشخص شده که بر اساس تبصره این دستور، درآمد حاصل از سرمايه شامل اين قانون نمي شود و تنها درآمد كار مشمول اين قانون است.

با این اوضاف، شرايطي كه براي اجراي اين قانون در نظر گرفته شده است موجب مي شود كمتر از هزارتن از مردم فرانسه ناچار به پرداخت چنين مالياتي شوند و وعده پر سر و صدای اولاند، با تبصره های جدیدش تنها یک ژست بوده نه راهکار کمک به مردم فقیر این کشور.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار