سوال های اساسی پیش فصل لیگ بسکتبال NBA؛

کدام تیم ها بیشتر قدرت گرفته اند؟

فصل نقل و انتقالات NBA به پایان خود نزدیک می شود هر چند تکلیف اکثر ستارگان مانند دایت هاوارد مشخص شده اما سوالات زیادی در مورد فصل پیش رو به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با جابه جایی برخی ستارگان در تیم ها، و نقل و انتقالات در حال شکل گیری مهم ترین سوالاتی که در مورد فصل بعد ليگ حرفه ای بسکتبال آمریکا NBA به ذهن می رسد را در زیر می خوانید:

* آنتونی دیویس تا کجا پیش می رود؟

دیویس به عنوان اولین انتخاب یارکشی سال 2012 مجموعه ای از مهارت ها وجذابیت ها را همراه خود به لیگ NBA و تیم نیواورلئال هورنتز می آورد.

بازی وی با بزرگانی مانند " کوین گارنت" و " مارکوس کمبی" مقایسه شده و توانایی های دفاعی این بازیکن در سطح بزرگان لیگ است.

تجربه قهرمانی المپیک در کنار بزرگانی مثل" برون جیمز" کوین دورنت" و کوی برایانت" نیز ارزشی وصف ناشدنی وتاثیری شگرف در سرعت رشد این بازیکن پیش از ورود به لیگ حرفه ای داشت.

پیش بینی خوب بازی کردن دیویس در لیگ NBA چندان سخت نیست اما اینکه وی به چه سطحی از بسکتبال حرفه ای می رسد به سوالی است که تا پایان فصل آینده به پاسخ آن نزدیک خواهیم شد.

* نقشه واقعی راکتز چیست؟

جدایی بازیکنان کمند کاری مثل" لوئیز اسکولا" ساموئل دالمبرت ، مارکوس کمبی و کایل لوری،‌ خانه تکانی بزرگی برای هیوستون راکتز بود اما هنوز هم این تیم 17 بازیکن با تجربه کمتر از دو سال بازی در لیگ دارد که آماده جابه جایی و تعویض هستند با ماندن" پائو گسول" در لیکرو انتقال " روایت ها وارد" به تیم اول لس آنجلس که هر دو از اهداف نقل و انتقالات هیوستون در این فصل بودند اهداف بعدی این تیم سوال بزرگ پیش فصل NBA محسوب می شود.

*سرنوشت نیکز بعد از " جرمن لین" چه می شود؟

هر چند انتظار می رفت با توجه فراوان به جرمن لین ستاره تایوانی نیویورک نیکز در فصل قبل، این تیم تمام تلاش خود را برای نگه داشته وی به کار برد اما تیم نیویورگی به راحتی بازی نقل و انتقالات را به هیوستون راکتز، باخت و در عوض بازیکنانی مثل " ریموند فلتون" و " جیسون کید" را جذب کرد.

سوال پیش فصل نیویورک نیکز این است که آیا با رفتن لین و جذب دو بازیکن جدید تیم نیویوکی در پست یک دچار ضعف خواهد شد تجزیه کنید و قدرت بازیسازی فلتون پاسخ احتمالی این سوال را منفی خواهد کرد

*تیم تغییر نام یافته " نتز" چطور خواهد بود؟

تیم سیوجرس نتز در چند سال گذشته ریسک های زیادی را انجام داده و حتی با انتقال درون ویلیامز در پنج سال گذشته مسابقات پلی آف را از دست داده است.

انتقال به منطقه بروکلین پرستیژ و شرایط خاص بازی در شهری مثل نیویورک را به همراه دارد و برروی کاغذ امکان قرار گرفتن این تیم در جمع چهار تیم برتر وجود دارد اما در واقعیت شاید حتی بهترین تیم در شهر خود هم نباشند.

آیا جذب ری آلن، میامی را دوباره قهرمان می کند؟

تیم ثروتمند میامی هیئت امسال با جذب بازیکنی مثل ری آلن از بوستون سلتیکز رقیب همیشگی، پرستاره تر شد.

جذب آلن به معنی اضافه کردن قدرت حمله تیم با وجود داشتن چند تن از بهترین ها است ترکیب ماریو چالمرز آلن دو ایم وید؟ لبرون جیمز و کریس بوش حتی در ذهن هم ترسناک به نظر می رسد با این وجود لیکرز تاند و سلیتکز رقیبان اصلی میامی نیز به خوبی در این فصل تقویت شده اند و حدس زدن قهرمان فصل بعد سخت تر از هر فصل به نظر نی رسد.

*کابوس دوایت کی به پایان می رسد؟

این یکی از سوالاتی بود که با انتقال دوایت ها وارد ستاره نیواورلئان به پایان رسید اما با تردیدهای این بازیکن در چند ماه گذشته سوال اصلی هواداران NBA به مقصد بعدی ها وارد اختصاص داشت.

ابتدا بحث رفتن به بروکلین نتره، سپس پیشنهاد تعویض این بازیکن با اندرو بانیام در لس آنجلس، پیشنهادات کلیولند، شارلوت باب کتز و لوس آنجلس کلیپرز و در نهایت هم صحبت رفتن به خارج از مرزهای NBA اعصاب هواداران را به هم ریخته بود اما در نهایت کابوس دوایت با انتقادش به لیکرز پایان یافت.

*آیا لیکرز گزینه قهرمانی است؟

تیم لیکرز در مرحله نیمه نهایی پلی آف فصل قبل مقابل لوکاهاما با نتیجه نزدیکی بازی ها را واگذار کرد و شرایط بدی نداشت اما بازی های خوب این تیم قبل از پیدا شدن ستاره های جدید بود، اضافه کردن استیونش و دایت هاوارد به جمع ستاره هایی مثل کوبی برایانت و پائو گسول شرایط ناعادلانه ای را برای رقبا پدید می آورد.

با وجود اینکه لیکرز برروی کاغذ ترکیب بهتری دارد اما هنوز هم توانایی شکست دادن لوکاهاما و میامی چندان هم مورد اعتماد نیست.

آیا دوره اسکالا برین در طول 11 سال گذشته بازی های قابل توجهی را به نمایش گذاشته اما به نظر می رسد هیچ تیمی جای کافی برای بازیکنی مثل برایان نگه نداشته و هنوز پیشنهادی برای وی مطرح نشده است شاید این فصل را باید پایان دوران بازی اسکالا برین نامید./مح
برچسب ها: لیگ ، ان بی ای ، سوالات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار