خوزستان/

سه‌هزار هكتار از اراضي كشاورزي خوزستان زيركشت محصولات سالم است

مديرعامل انجمن توليدكنندگان محصولات سالم خوزستان گفت: تمام محصولات كشاورزي استان به صورت سالم و ارگانيك توليد شده و سطح زيركشت اين محصولات بيش از سه‌هزار هكتار است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ،امير سلامتي‌زارع ، عنوان‌كرد: از تيرماه امسال بيمه‌ تمام محصولات سالم قطع شده است؛ از سوي ديگر كشاورزان مواد اوليه خود را به صورت آزاد تهيه مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه هزينه توليد چند برابر شده است، افزود: در گذشته هزينه بيمه هر هكتار زمين كشاورزي 120 هزار تومان بود اما امسال اين ميزان به 320 هزار تومان افزايش يافته است. اگر افزايش قيمت نهاده‌هاي توليد به همين منوال افزايش يابد، توليد با مشكل مواجه خواهد شد.

مديرعامل انجمن توليدكنندگان محصولات سالم خوزستان تصريح‌كرد: توليد محصول سالم و ارگانيك سه سال است كه در استان كشت مي‌شود و با توجه به آب و هواي مساعد و منابع موجود، محصولات باكيفيت بالا توليد مي‌شود.

سلامتي‌زارع بيان‌كرد: سالانه حدود 70 درصد از توليد محصولات سالم و ارگانيك به دليل كيفيت بالا به خارج از كشور صادر و 30 درصد از آن در داخل كشور مصرف مي‌شود.

وي يادآور شد: برداشت محصولات سالم از آبان‌ماه آغاز و تا اسفندماه ادامه دارد و هر سال بيش از 700 هزار تن محصول سالم در خوزستان توليد مي‌شود./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.