ناظران امريکايي مي گويند" ايمن الظواهري" سرکرده شبکه القاعده در نوار ويدئويي همزمان با سالروز حملات يازده سپتامبر براي نخستين بار مرگ معاون خود را تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،در اين نوار ويدئويي چهل و دو دقيقه اي که نخستين تصاوير ويدئويي از الظواهري طي سه ماه گذشته است ، وي مرگ ابو يحيي الليبي را در حمله هواپيماي بدون سرنشين در منطقه وزيرستان پاکستان در تاريخ چهارم ژوئن تاييد کرد.
الظواهري در اين نوار ويدئويي باراک اوباما رئيس جمهور امريکا را يک "دروغگو" خواند که براي " فريب " مسلمانان سراسر جهان انتخاب شده و همواره در افغانستان شکست خورده است.
وي در ادامه به نام وارن وينستن امدادگر امريکايي که يک سال قبل از سوي القاعده در پاکستان ربوده شد ، اشاره کرد و گفت وي تا زماني که نيروهاي تحت رهبري امريکا ، هواداران القاعده را در افغانستان آزاد نکنند در اسارت خواهد ماند.
ناظران امريکايي مي گويند اين نوار ويدئويي ايمن الظواهري در واقع سيزدهمين پيام وي در سال 2012 ميلادي است و در نسخه ترجمه شده آن اشاره  مستقيمي به سالروز حملات يازده سپتامبر نشده است. نوارهاي ويدئويي وي اغلب به زبان اردو و پشتو هستند.
 " ابو يحيي الليبي "مسئول تبليغات جهاني القاعده بوده و مرگ وي ضربه سنگيني پس از مرگ اسامه بن لادن در حمله نيروهاي ويژه امريکا در ماه مه سال دو هزار و يازده به اين شبکه وارد کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار