تحریم ایران «پژو» را تا مرز نابودی هویت پیش برد

اخراج هزاران نیروی کار این شرکت، شوک بزرگی به اقتصاد فرانسه محسوب شده و موجی از اعتراضات و اعتصاب‌ های احتمالی را در پی خواهد داشت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شرکت بزرگ خودروسازی "پژو-سیتروئن" فرانسه در حالی طرح اخراج 8 هزار کارمند خود را نهایی کرده که گزارش ‌های موثق نشان می ‌دهد ضررهای اخیر این شرکت به دلیل تبعات تحریم ایران رخ داده است. رسانه های غربی همچنین به نقل از مسئولان عالی رتبه پژو اعلام کردند این خودروساز بزرگ فرانسوی در نظر دارد تا یکی از کارخانه های خود را نیز تعطیل کند.

اخراج هزاران نیروی کار این شرکت، شوک بزرگی به اقتصاد فرانسه محسوب شده و موجی از اعتراضات و اعتصاب‌ های احتمالی را در پی خواهد داشت. خودروسازی "پژو-سیتروئن" که سال گذشته طی قراردادی استراتژیک با شرکت جنرال موتورز بخشی از سهام خود را به این شرکت خودروسازی آمریکایی واگذار کرده بود 10 درصد تولیدات خود در بازار جهانی را مدیون ارتباط با ایران است.

اکنون نیز دولت فرانسه از این شرکت خودروسازی خواسته است به منظور رفع مشکلات خود فورا تغییراتی در ساختار خود ایجاد کند و با یک شرکت خودروسازی بین المللی دیگر ادغام شود؛ موضوعی که نابودی هویت این شرکت را به دنبال دارد. پژو سیتروئن نیز تاکید کرده که برای جلوگیری از ورشکستگی چاره ای به جز تعطیلی کارخانه اولنه سو بوآ ندارد.

پژو سیتروئن بین 80 تا 100 هزار نیروی کار در فرانسه دارد و طی ماههای گذشته میزان سود این شرکت خودروسازی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است و اکنون دولت فرانسه نیز علی رغم تعیین بازرس ویژه برای بررسی مشکلات این شرکت راهی به جز موافقت با اخراج کارکنان پژو ندارد و البته هیچگاه نیز جرات اعتراف به تاثیر تحریم ایران در این افتضاح اقتصادی را نیز نداشته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار