باروسو: توهين به اسلام غير قابل قبول است

رئيس کمسيون اتحاديه اروپا در کنفرانس مشترک خبري با محمد مرسي رئيس جمهور مصر توهين به اسلام و واکنش هاي افراطي در برابر آزادي بيان را غير قابل قبول دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، خوزه مانوئل باروسو ضمن ابراز خرسندي از ديدار با محمد مرسي و حضور وي در کمسيون اتحاديه اروپا گفت گفتگوهاي ما بسيار گسترده و عميق و در عين حال در جوي دوستانه بود. من اين فرصت را داشتم که به مرسي به عنوان اولين رئيس جمهور منتخب مصر تبريک بگويم و از وي بخواهم در اولين سفر خارجي خود به اروپا، به بروکسل بيايد. 

وي ادامه داد: ما اين انتخاب شما را پيامي روشن براي اروپا در رابطه با آينده خود و شاهدي براي تعامل کشور شما با شرکاي اروپايي مي دانيم. مصر مي تواند روي اتحاديه اروپا، کمسيون اروپا، نهادهاي اروپايي و کشورهاي اروپايي حساب کند.

وي ادامه داد من ديدار خود از ميدان تحرير در ماه ژوئيه سال گذشته را به ياد دارم. توان، عزم و اميدي که جوانان در قاهره از خود نشان دادند و يادآور خاطراتم از کشور خود من در پرتغال در دهه هفتاد بود که رژيمي ديکتاتوري فرو ريخت و حکومتي منتخب و آزاد روي کار آمد. از تجربيات شخصي مي دانم که انتقال و تثبيت مردمسالاري در زندگي يک ملت بسيار چالش ساز است و از همين روست که ما آماده حمايت از دولت و مردم مصر براي ساختن آينده هستيم.

وي با اشاره به کمک هاي مالي اتحاديه اروپا به مصر و تعهدات اين اتحاديه در رابطه با کمک هاي مالي ديگر نهادها مانند صندوق بين المللي پول و ابراز آمادگي براي گفتگو با اين کشور بر سر ايجاد مناطق آزاد تجاري گفت اتحاديه اروپا اولين شريک تجاري مصر و مهم ترين منبع سرمايه گذاري خارجي در اين کشور است ولي اين ميزان را مي توان همچنان گسترش داد که به سود شهروندان هر دو طرف است.

وي ادامه داد ما از اظهارات اخير رئيس جمهور مرسي درباره سوريه حمايت مي کنيم و اميدواريم وي بيش از پيش در حل و فصل اين مساله نقش آفريني کند. ما همچنين بر اين امر توافق داريم که اسد بايد برود.

وي تصريح کرد در خصوص حوادث اخير، من احترام زيادي براي اسلام و همه اديان ديگر قائل هستم. حملات اخير که عليه اسلام يا هر دين ديگري صورت مي گيرد پذيرفتني نيست.
برچسب ها: باروسو ، توهین ، اسلام ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار