ثبت نام مسکن ویژه تهران آغاز شد

متقاضیان استفاده از مسکن ویژه تهران از امروز باید در بانک مسکن حسابی با موجودی 20 میلیون تومان افتتاح کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متقاضیان استفاده از مسکن ویژه تهران از امروز باید در بانک مسکن حسابی با موجودی 20 میلیون تومان افتتاح کنند. 

این افراد از اول مهر باید با مراجعه به نشانی اینترنتی Tehran.maskanmehr.net نام نویسی کنند.

ثبت نام متقاضیان مسکن تهران به صورت اینترنتی آغاز می شود و با توجه به وضع و تعداد متقاضیان در خصوص مدت زمان پایان آن تصمیم گیری خواهد شد.
 
* شرایط متقاضیان مسکن تهران
 
متقاضیان برای ثبت نام در مسکن تهران باید دارای این شرایط باشند:
 
1- فاقدین مسکن: افراد سرپرست خانواری که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ 01/01/1384 فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ 22/11/1357 از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند. (به نام متقاضیان و افراد تحت تکفل آنها از تاریخ 01/01/1384 نباید سند مالکیت ثبت شده باشد).
 
2- متاهل یا سرپرست خانواده
 
3- دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت مستمر در شهر تهران (5 سال اخیر)
 
4- فاقد سابقه استفاده از تسهیلات دولتی در سال های قبل.
 
بنا بر گزارش اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران، متقاضیانی که قبلا از طریق وزارت تعاون سابق یا وزارت مسکن و شهرسازی سابق یا از هر طریق دیگری در مسکن مهر ثبت نام کرده اند و اطلاعات آنها در سامانه ثبت نام موجود است ،نمی‌توانند ثبت نام کنند.
همچنین متقاضیان باید این مدارک را برای بررسی احراز شرایط به صورت الکترونیکی (اسکن شده) از طریق اینترنت (پایگاه اینترنتی Tehran.maskanmehr.net) ارائه کنند.
بدیهی است اصل مدارک پس از امتیازبندی در مراحل تشکیل پرونده دریافت می‌شود و هرگونه مغایرت مدارک اسکن شده و اصل مدارک سبب ابطال ثبت نام و محرومیت از ثبت نام مجدد خواهد شد.
 
* مدارک قابل ارائه متقاضیان مسکن تهران

1- مدارک لازم برای بند یک:تعهد و اقرار رسمی مبنی بر واجد شریط بودن خود و افراد تحت تکفل به شرح بند 1. توضیح اینکه این امر از طریق بانک‌های اطلاعاتی مرجع مانند بانک زمین و مسکن، بانک استعلام سوابق، بانک اطلاعات دریافت کنندگان تسهیلات خرید مسکن از بانک مسکن از تاریخ 1/1/1384، بانک اطلاعات ثبت نام مسکن مهر، بانک اطلاعات فروش اقساطی تسهیلات مسکن و سایر بانک‌های اطلاعاتی کنترل خواهد شد.
 
2 - مدارک لازم برای بند دو: - شناسنامه و کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل و سایر مدارک معتبر قانونی در خصوص سرپرست خانوار بودن متقاضی
 
3 - مدارک لازم برای بند سه : اگر متقاضی کارمند دولت و محل کار وی از 5 سال پیش شهر تهران باشد، حکم کارگزینی و گواهی معتبر از اداره متبوع باید ارائه شود- اگر متقاضی از 5 سال پیش شاغل در بخش غیر دولتی در شهر تهران است ، گواهی و دفترچه بیمه تامین اجتماعی معتبر به همراه گواهی محل کار لازم است
 
- در صورتی که متقاضی جزو این دو حالت نباشد باید گواهی تحصیلی معتبر خود یا افراد تحت تکفل خود را که نشان دهنده تحصیل از 5 سال پیش تاکنون در یکی از مراکز آموزشی معتبر دولتی در شهر تهران باشد ارائه کند.
- سایر حالت های ممکن: هرگونه مدرک معتبر دیگری که بتواند این شرط را احراز کند.
4 - مدارک لازم برای بند چهار : - این امر از طریق بانکهای اطلاعاتی مرجع مانند بانک زمین و مسکن، بانک استعلام سوابق، بانک اطلاعات دریافت کنندگان تسهیلات خرید مسکن از بانک مسکن از تاریخ 1/1/1384، بانک اطلاعات ثبت نام مسکن مهر، بانک اطلاعات فروش اقساط تسهیلات مسکن کنترل خواهد شد.
 
5 - سایر مدارک : برگه خلاصه اطلاعات به شرح مندرج در مرحله سوم ثبت نام که در بخش دوم آورده شده است.
 
* مراحل ثبت نام متقاضیان مسکن تهران

بنا بر گزارش اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران ، متقاضی باید پس از مطالعه شرایط یاد شده و اطمینان از دارا بودن شرایط مذکور بر اساس این مراحل ثبت نام اولیه کند.

- مرحله اول: متقاضی باید در مهلت مقرر ثبت نام با مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن در شهر تهران اقدام به افتتاح حساب مسدود با سرفصل معین که برای مسکن تهران در نظر گرفته شده است کند و 200 میلیون ریال به حساب واریزکند.

این حساب طبق ضوابط بانک مسکن دارای سود سپرده کوتاه مدت خواهد بود.

مبالغ واریزی کمتر از 200 میلیون ریال قابل قبول نیست و تا اعلام بانک و رفع مسدودی غیر قابل برداشت خواهد بود.

مرحله دوم: متقاضی باید در مهلت مقرر با مراجعه به سایت اقدام به ثبت اطلاعات تکمیلی و بارگذاری مدارک مندرج در بخش اول کند.

اطلاعات متقاضیانی که به شرح مرحله اول اقدام به افتتاح حساب کرده اند به صورت سیستمی از بانک مسکن دریافت و احراز اولیه شرایط متقاضیان با استفاده از بانک اطلاعات متقاضیان ثبت نام شده در مسکن مهر، بانک استعلام سوابق، بانک اطلاعات دریافت کنندگان تسهیلات مسکن از بانک مسکن پس از تاریخ 1/1/1384 صورت می‌گیرد و اگر کسی سابقه داشته باشد امکان ورود به سایت نخواهد داشت و مراتب برای رفع مسدودی حساب و استرداد وجوه پرداختی به بانک اعلام می‌شود.

بعد از پایان مهلت هیچگونه مدرک جدید پذیرفته نمی‌شود و در صورتی که یک یا چند شرط از متقاضیان احراز نشود ، مراتب به اطلاع متقاضی می‌رسد و متقاضی فقط یکبار با مراجعه حضوری و ارائه مستندات اجازه رفع نقص تا 10 روز کاری را خواهد داشت.

برای این کار باجه رفع نقص و رسیدگی تشکیل می‌شود تا تشکیل پرونده شود و تا 5 روز کاری رسیدگی و نتیجه قطعی اعلام می شود.

در صورت عدم مراجعه حضوری یا عدم احراز شرائط پس از مراجعه حضوری متقاضی غیر واجد شرائط جهت رفع مسدودی حساب و استرداد وجوه پرداختی به بانک مسکن اعلام می شود. در صورت احراز شرائط در بررسی مجدد، متقاضی می تواند برای ورود اطلاعات تکمیلی به شرح مرحله دوم وارد سایت شود.

- مرحله سوم : متقاضی باید پس از ورود اطلاعات برگه خلاصه اطلاعات را از سایت چاپ کند و پس از امضاء و اثر انگشت این برگه را نیز اسکن و بارگذاری کند.

در این برگه علاوه بر اطلاعات ثبت نامی متقاضی اقرار می کند  که همه مطالب و مندرجات را مطالعه و با آگاهی کامل از شرائط اقدام به ثبت نام کرده است و در چارچوب مقررات مربوط به وظایف قانونی خود عمل کند.

در غیر این صورت به سازمان اختیار تام در خصوص تصمیم گیری می دهد و مسئولیت عواقب هر گونه عدم ایفای تعهدات پیش بینی شده در این اطلاعیه را بر عهده می گیرد.
 
- مرحله چهارم : امتیاز دهی به متقاضیان بر مبنای برگه خلاصه اطلاعات و مدارک اسکن شده به این شرح صورت می‌گیرد: در این مرحله ادعای متقاضیان در خصوص اقشار ویژه شامل خانواده محترم شهدا و جانبازان، نخبگان و مدال آوران به ترتیب از بنیاد شهید و بنیاد ملی نخبگان و اداره کل تربیت بدنی استان تهران استعلام می شود.
استعلام در صورت توافق با نهادهای مذکور با دریافت بانک اطلاعاتی و مکانیزه صورت خواهد گرفت و در غیر این صورت با استعلام کتبی انجام می‌گیرد.
 
* روند امتیازدهی به متقاضیان

 
اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: روند امتیازدهی به متقاضیان به شرط احراز شرایط قانونی به این شرح است : متاهل و سرپرست خانوار بودن 10 امتیاز ، هر فرزند تحت تکفل3 امتیاز ، سابقه سکونت بیش از 5 سال در تهران : هر سال مازاد بر 5 سال و بصورت مستمر 1 امتیاز تا سقف 10 امتیاز ، همسر محترمه شهید و فرزندان محترم شهدا سه امتیاز، جانبازان معزز بالای 25 درصد سه امتیاز، آزادگان محترم سه امتیاز، رزمندگان بازاء هر 6 ماه حضور در جبهه یک امتیاز تا سقف 3 امتیاز، نخبگان علمی3 امتیاز ، مدال آوران ورزشی در سطح آسیایی، جهانی و المپیک3 امتیاز به متقاضیان اختصاص می‌یابد.

چنانچه متقاضیان دارای امتیاز یکسان باشند نیز قرعه کشی انجام می شود.

ازسوی دیگر در صورتی که در هر مرحله ای از ثبت نام و واگذاری خلاف ادعای متقاضی و اطلاعات ثبت شده توسط وی با توجه به بررسیها ثابت شود برای کل دوره ثبت نام مسکن مهر در فهرست ممنوعه قرار می گیرد.

پس از طی این مراحل از متقاضیان رتبه بندی شده جهت تشکیل پرونده و ارائه اصل مدارک و مستندات دعوت به عمل می آید که هر اولویت 3 روز کاری مهلت خواهند داشت و در انتها مهلت 5 روزه برای آنهائی که موفق به مراجعه نشده اند در نظر گرفته می شود.
 
تبصره: حداکثر امتیاز ایثارگران شش امتیاز خواهد بود.
 
* شرایط پرداخت بها و اقساط مورد نظر
 
اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: مبلغ کل هر واحد شامل بهای تمام شده ساخت اعیان با احتساب تمام هزینه های مربوط و بهای کارشناسی روز قدرالسهم عرصه خواهد بود که به صورت نقد و اقساط و به شرح زیر پرداخت می شود: سهم نقدی : کل بهای تمام شده ساخت اعیان و هزینه های مربوطه و 30 درصد از بهای کارشناسی روز قدرالسهم عرصه به صورت نقدی و در 5 مرحله به این شرح  پرداخت می شود :

- پرداخت اول: 200 میلیون ریال به هنگام افتتاح حساب در بانک مسکن
- پرداخت دوم: 200 میلیون ریال حدود 3 ماه پس از پرداخت اول به شرح مراحل مندرج در این بخش
- پرداخت سوم: 200 میلیون ریال حدود 3 ماه پس از پرداخت دوم به شرح مراحل مندرج در این بخش
- پرداخت چهارم : 200 میلیون ریال حدود 3 ماه پس از پرداخت سوم به شرح مراحل مندرج در این بخش
- پرداخت پنجم: باقی سهم نقدی قبل از تحویل واحد
 
- سهم اقساطی: 70 درصد بهای کارشناسی قدرالسهم عرصه به صورت اقساط ماهیانه طولانی مدت (حداکثر 10 ساله) پرداخت خواهد شدبه نحوی که اقساط ماهانه حداکثر 10 میلیون ریال باشد.
 
* مراحل واریز وجه
 
- مرحله اول : متقاضیانی که تشکیل پرونده می دهند و اصل مدارک آنها به تایید می‌رسد ، مهلت 10 روزه برای واریز 200 میلیون ریال آورده نوبت دوم خواهند داشت.
فاصله زمانی از پایان مهلت ثبت نام حدود 3 ماه خواهد بود.
- مرحله دوم : متقاضیان پس از واریز مرحله دوم سهم آورده به مدت حداکثر 3 ماه فرصت خواهند داشت تا برای واریز 200 میلیون ریال مرحله سوم اقدام کنند.
 
- مرحله سوم : پس از واریز مرحله سوم آورده انعقاد قرارداد پیش فروش اعیان واحدها بین متقاضی و فروشنده صورت خواهد گرفت. در این مرحله واحد متقاضی مشخص می‌‌شود.

- مرحله چهارم: پس از واریز پرداخت چهارم ، انعقاد قرارداد واگذاری زمین با شرائط نقد و اقساط انجام می شود و فرایند دریافت اقساط 10 ساله حداکثر10 میلیون ریال در ماه آغاز می‌شود.

- مرحله پنجم : پس از اتمام پروژه و در صورت تکمیل پرداخت سهم نقدی از سوی متقاضی و انعقاد قرارداد واگذاری زمین واحد قابل تحویل به متقاضی خواهد بود.

- مرحله ششم : در صورت تسویه کامل بهای زمین انتقال سند عرصه و اعیان بنام متقاضی در دستور کار قرار می گیرد.

اسناد عرصه و اعیان تا تسویه کامل در اختیار سازمان خواهد بود. براساس این گزارش تا مرحله قبل از انعقاد قرارداد پیش فروش متقاضی می تواند کتبا اعلام انصراف کند.
در صورت انصراف متقاضی حق ثبت نام مجدد در هیچ کدام از پروژه های مسکن تهران را نخواهد داشت.

تذکر: چناچه در هر مرحله از مراحل بالا مشخص شود فرد متقاضی واجد شرایط نیست، امتیاز شخص لغو خواهد شد و متقاضی حق هر گونه اعتراض را از خود سلب می‌ کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن مهر ، تهران ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار