لاريجاني:

مجمع خيرين سلامت كشور منشاء بركات فرواني در بخش سلامت است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجمع خيرين سلامت كشور منشاء خير و بركات فرواني در بخش بهداشت و سلامت بوده است و اميدواريم تا با حمايت دولت بتوانيم راهكاري را جهت كمك به اين مجمع پيدا كنيم.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با اعضاي مجمع خيرين سلامت كشور با اشاره به درخواست مجمع خيرين سلامت جهت تخصيص بودجه براي تشويق سرمايه‌گذاران و خيرين، افزود: مجلس به دو صورت مي‌تواند به مجمع كمك نمايد؛ يكي از طريق لايحه دولت و دوم از طريق لايحه بودجه.

وي در ادامه تاكيد كرد: درخصوص معافيت مالياتي افراد خير در اين مجمع و همچنين معافيت گمركي وسايل و تجهيزات پزشكي كه از خارج وارد مي‌شوند، مجلس مي‌تواند با درخواست دولت، در بودجه امسال رديف‌هايي را به منظور تشويق خيرين قرار دهد.

همچنين سيدرضا نيري، دبيركل مجمع خيرين سلامت كشور در ابتداي اين جلسه گزارشي از روند كارهاي صورت پذيرفته در اين مجمع ارائه داد و افزود: تا پايان سال 90 بالغ بر 1300 ميليارد تومان عملكرد مجمع در سراسر كشور بوده است و اميدواريم با كمك دولت و مجلس بتوانيم روند كمك رساني به بخش سلامت و بهداشت در كشور را تسريع ببخشيم.

گفتني است، مجمع خيرين سلامت كشور از سال 1376 تشكيل و در تاريخ 1388 ثبت رسمي شده است. اين مجمع در بخش سلامت و در جهت هدايت خيرين براي احداث بيمارستان درمانگاه، پاراكلينيك و خانه بهداشت در سراسر كشور فعاليت مي‌كند و از طرفي ديگر پلي ميان دولت و تشكل‌هاي مردم نهاد درماني است.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: لاریجانی ، سلامت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار