خوزستان/

جشنواره شعر عربی خوزستان را مرکز شعر ولایی معرفی می‌کند

رئیس اداره ارشاد خرمشهر گفت: برگزاری جشنواره شعر عربی رضوی، می‌تواند استان خوزستان را به‌عنوان مرکز شعر ولایی در جهان اسلامی معرفی کند.






به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،محمد جوروند در گفت‌وگو با خبرنگار ان اظهار کرد: برگزاری جشنواره شعر عربی رضوی اتفاق بسیار مهمی‌ست که می‌توان از آن بهره‌های بسیاری برد.

وی افزود: علاوه بر اجر و ثواب معنوی که از طرف امام رضا (ع) برای خادمان این جشنواره به میراث می‌رسد، این اتفاق خوشایند سبب تقویت شعر عربی، ولایی و دینی در استان خوزستان می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر که به‌عنوان داور این جشنواره برگزیده شده در ادامه تصریح کرد: برگزاری این جشنواره هم می‌تواند استان خوزستان را به‌عنوان مرکز شعر ولایی در جهان اسلام معرفی کند و هم سبب ارتقای بخش شعر عربی در استان می‌شود.

وی اضافه کرد: در چند سالی که از برگزاری این جشنواره می‌گذرد شاعران ما به حوزه‌های فنی شعر با جدیت بیشتری پرداخته و توانسته‌اند زبانی قوی در حوزه‌های شعر ولایی داشته باشند.

جوروند بیان کرد: اگر چه پیش از این نیز شاعرانی ولایی، حسینی و رضوی در استان خوزستان داشته‌ایم اما این اتفاق بسیار مهم و بزرگ توانسته جمع بیشتری را به شاعران بیفزاید.

وی با بیان اینکه زبان عربی، زبان فاخری‌ست که به سروده‌های عربی رنگ و بویی وصف‌ناپذیر می‌بخشد، گفت: علاوه بر جشنواره شعر عربی رضوی در استان خوزستان باید به برگزاری دیگر جشنواره‌های ولایی، مذهبی و دینی در منطقه بپردازیم، زیرا خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است./س
برچسب ها: جشنواره ، عربی ، ولایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.