مازندران /

تقویت معده با مصرف زغال اخته

زغال اخته تقویت کننده معده است .

کارشناس تغذیه بیمارستان بوعلی سینا ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : زغال اخته التیام دهنده زخم معده و برای صفرا مفید است و نیز پوست درخت زغال اخته تب بر و ضد مالاریا است و نحوه استفاده آن 60 گرم جوشانده پوست درخت زغال اخته در یک لیتر آب روز سه استکان میل شود .

مظفری افزود : زغال اخته همچنین برای رفع تشنگی / گردش خون و قدرت بینایی و درمان واریس مفید است .

به گفته وی مصرف زغال اخته برای افرادی که فشار خون دارند توصیه می شود و آب این میوه برای شستشوی دهان و غرغره بسیار مفید است و نیز تورم و برفک را از بین می برد .

این کارشناس تغذیه زغال اخته را بند آمدن خون موثر دانست و تصریح کرد : زغال اخته دارای مقدار فراوانی آهن / منیزیم و کلسیم است و به همین دلیل برای درمان رقیق شدن خون و خونریزی به کار می رود .

مظفری گفت : برای درمان سرفه 200 گرم آب ،200 گرم شکر و 200 گرم زغال اخته جوشانده تا به صورت شربت دربیاید و روزی سه قاشق میل شود .

وی همچنین توصیه کرد : کسانی که ورم پروستات دارند از زغال اخته در فواصل غذاهای روزانه استفاده کنند .

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : برای لثه هایی که عقب رفته و دندان لق شده جویدن زغال اخته بسیار مفید است .

مظفری تصریح کرد برای رفع بی اختیاری ادرار در بچه ها 30 گرم برگ زغال اخته را در یک لیتر آب جوشانده تا یک سوم آن بخار شود و سپس هر شب قبل از خواب نصف فنجان با احتیاط به کودک بیش از 7 سال بدهید ./س

برچسب ها: زغال اخته ، تقویت ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.