بازم هم طرح هاي نيمه كاره ؛

طرحی که قرار بود تا شهریور تمام شود، نیمه کاره ماند

بهره برداری زیر گذر چهار راه ولیعصر (عج) تا پایان شهریور ماه به تاخیر افتاد این در حالی است که تنها 50 درصد عملیات حفاری احداث این زیر گذر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران احداث اولین زیر گذر عابران پیاده در چهارراه ولیعصر (عج) طرحی بود که درجهت تسهیل در عبور و مرور شهروندان در چهار راه ولیعصر (عج) پیاده شد و علی رغم تمام مشکلات زیباسازی شهر به مرحله اجرا رسیده است.
با توجه به حجم گسترده تردد شهروندان در این منطقه طرح زیر گذر عابران پیاده چهار راه ولیعصر با هدف ارتقا سطح ایمنی شهروندان بر هنگام گذر از خیابان جلوگیری از اتلاف وقت عابران و نظم به سیستم عبور و مرور در دستور کار گرفت. علاوه بر حجم قابل توجه مسافران خطوط مترو  ولیعصر (عج) و ایستگاه های بی ار تی مسیر تجریش راه آهن و تهرانپارس آزادی که مساحت زیادی از خیابان را به خود اختصاص داده 11 ورودی و خروجی در اطراف این چهار راه در نظر گرفته شده است و با احداث 14 دستگاه پله برقی سعی می شود مسافران روزانه این مسیر ساماندهی شوند و فضای زنده شهری را به پایتخت القا کند.
این طرح که قرار بود نیمه دوم سال 91 به بهره برداری برسد این 50 درصد عملیات حفاری خود را سپری کرده است.
فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه 6 در خصوص روند ساخت زیر گذر چهارراه ولیعصر (عج) این چنین می گوید: با احداث زیر گذر چهار راه ولیعصر (عج) که به عنوان پر تردد ترین زیر گذر شناخته شده 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تا با کاهش حجم ترافیک  و صرفه جویی در وقت شهروندان قدمی جدی تر در خدمات شهری برداشته باشیم.
وی افزود: با توجه به آخرین آمار مبنی بر حجم بالای تردد عابران  پیاده در هر ساعت شاهد رفت وآمد 15 هزار نفری شهروندان و تردد 5 هزار و 878 دستگاه های سواری و 257 اتوبوس بی آر تی در این منطقه هستیم که زیر گذر چهار راه ولیعصر (عج) به عرض 7 متر و ارتفاع حدود 3 متر و 11 ورودی و خروجی از بار ترافیکی این منطقه می کاهد.
سلیمانی اظهار داشت: با تکمیل این طرح 3 دسترسی  به اتوبوس های بی آر تی، 2 دسترسی به خط های مترو 3 و 4 و 8 دسترسی به پیاده راه ها اختصاص می یابد.
وی گفت: امکانات رفاهی معلولان، جانبازان و سالمندان از قضیه غافل نمانده و 14 پله برقی، پله مزار و آسانسور تهویه شده است.
سلیمانی در آخر عنوان کرد: پیش بینی شده بود این پروژه تا پایان شهریور ماه امسال با آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح شود اما با ایجاد جا به جایی ها، برگزاری اجلاس سران و معارضاتی که وجود دارد بهره برداری این پروژه به تاخیر افتاده است.
گفتنی است با همه این تفاسیر امید آن داریم که هر چه زودتر این پروژه به بهره برداری برسد و شاهد کاهش بار ترافیکی درچهار راه پایتخت باشیم/ف
گزارش از مرضیه فرزعلیان
برچسب ها: تسهیل ، خیابان ، ولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار