اراک/

خيلي از سينوزيتي‌ها سينوزيت ندارند!

کسانی که از سینوزیت رنج می برند بخوانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، پزشکان معتقدند بسياري از افرادي که به آنها برچسب بيماري سينوزيت زده مي‌شود مبتلا به سينوزيت نيستند و به غلط چنين تشخيصي برايشان گذاشته شده چون بسياري از اشکال‌هاي ساختاري بيني مانند انحراف بيني، وجود توده در بيني، شاخک‌هاي برجسته مانند، جسم خارجي، لوزه سوم برجسته و وجود پوليپ‌ها در داخل بيني که اغلب با دستکاري‌هاي جراحي بهبود مي‌يابند، علايمي شبيه به سينوزيت دارند...

سينوزيت به دليل اشکال‌هايي که در مخاط بيني در اثر ورود ويروس، ميکروب و... رخ مي‌دهد به وجود مي‌آيد و با علامت ترشح پشت حلق همراه است.البته اختلال‌هاي مخاط بيني مي‌تواند به دلايل آلرژيک فصلي يا تماس با برخي مواد هم ايجاد شود به علاوه التهاب‌هاي غيرآلرژيکي بيني را هم به اين ليست بزرگ با علامت‌هاي نزديک به هم اضافه کنيد، مي‌بينيد که با اين گستردگي بيماري‌ها، تشخيص سينوزيت ساده نيست اما اگر تشخيص صحيح سينوزيت گذاشته شود به راحتي با برطرف‌کردن عامل بيماري، مي‌توان سينوزيت را درمان کرد.

تنها روش تشخيص قطعي سينوزيت، انجام سي‌تي‌اسکن است که در آن مي‌توان بسته ‌بودن مجراي تخليه سينوس‌ها، انحراف بيني و... را ديد و با کشف علت واقعي و درمان آن براي هميشه اين بيماري را درمان کرد.

پس به جاي استفاده خودسرانه از داروهاي خانگي يا هرگونه خوددرماني مانند چکاندن چند قطره آب ليموترش در بيني براي رهايي از احتقان آن يا انواع قطره‌ها و استفاده بي‌رويه از آنتي‌بيوتيک‌ها به تشخيص بيماري‌تان کمک کنيد شايد شما که سال‌هاست داريد بي‌نتيجه دارو مي‌خوريد يک اشکال ساختاري در بيني داشته باشيد.

با مصرف بيهوده آنتي‌بيوتيک‌ها بدن‌ در برابر انواع ميکروب‌ها مقاوم مي‌شود و ما بعدها براي درمان‌هاي لازم مجبور مي‌شويم انواع قوي‌تر آنتي‌بيوتيک‌ را استفاده کنيم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.