سردار کاظمینی در نشست خبری عنوان کرد

برگزاري رزمايش بزرگ امام جعفر صادق(ع)/ برپايي 15 نمايشگاه در تهران

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران از برگزاري رزمايش بزرگ گردان‌هاي رزمي بيت‌المقدس با نام رزمايش امام جعفر صادق (ع) در مهر ماه خبر داد و گفت:‌ امسال در شهر تهران در 15 نقطه برنامه‌ها و نمايشگاه‌هاي مختلفي در نظر گرفته شده که در هر يک با محوريت يکي از 18 محتواي مد‌نظر، برجسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، نشست خبري سردار محسن کاظميني درباره برنامه‌هاي سپاه محمد رسول‌الله در هفته دفاع مقدس ظهر امروز(دوشنبه) برگزار شد.

در اين نشست خبري سردار محسن کاظميني، گراميداشت هفته دفاع مقدس را وظيفه‌اي ملي دانست و اظهار داشت: طي هشت سال دفاع مقدس بيش از 260 هزار شهيد جان خود را به انقلاب تقديم کردند بنابراين اين فرهنگ ايثار و شهادت‌طلبي در قالب فرهنگ دفاع مقدس بايد حفظ شده و به نسل‌هاي آينده انتقال يابد.

وي افزود: در دوران دفاع مقدس ملت ما با تمام وجود از کشور و انقلاب دفاع کردند، امروز هم وظيفه داريم آنچه را که به دست آورده‌ايم به بهترين نحو حفظ کرده و به نسل‌هاي آينده منتقل کنيم.

سردار کاظميني توجه به فرهنگ دفاع مقدس را عاملي در کاهش معضلات اجتماعي ارزيابي کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس، جمهوري اسلامي ايران به تنهايي توانست در برابر عزم جهاني دشمنان مقاومت کرده و پيروز ميدان باشد و اين فرهنگ مي‌تواند الگوي مناسبي براي جوانان ما باشد.

وي با بيان اينکه دفاع مقدس درس رسيدن به پيروزي‌هاي بزرگ براي ملت‌هاي دنيا است، ادامه داد:‌ امروز هم در عرصه‌هاي مختلف نيازهايي وجود دارد و ما وظيفه انتقال فرهنگ دفاع مقدس را با گفتماني در قالب‌هاي هنري، ادبيات، شعر و غيره به نحو شايسته به نسل‌هاي آينده داريم.

وي هفته دفاع مقدس را فرصتي براي نمايش ارزش‌هاي نظام خواند و اظهار داشت:‌ امسال در شهر تهران در 15 نقطه برنامه‌ها و نمايشگاه‌هاي مختلفي در نظر گرفته شده که در هر يک با محوريت يکي از 18 محتواي مد‌نظر، برجسته خواهد شد.

وي محتواي نمايشگاه‌هاي ياد ياران که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح تهران برپا مي‌‌شود را بدين شرح اعلام کرد: سير تاريخ انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، پرداختن به نقش امام و ولايت در دفاع مقدس و رابطه امت و ولايت، نقش مردان، زنان و آحاد مردم در دفاع همه جانبه، پرداختن به نقش رسانه‌ها،‌تبليغات و دفاع سازي، معرفي الگوها و اسوه‌هاي ايثارگر و جانباز دفاع مقدس به ويژه دو شهيد برجسته سال (شهيد ميثمي و شهيد ناهيد فاتحي کرجو)، بررسي عوامل جنگ عليه انقلاب اسلامي، معرفي اصناف و اقشار مدافع نظام در دفاع مقدس، معرفي پيشرفت‌ها و دستاوردهاي بومي دفاع مقدس و پس از آن، معرفي شاخص‌هاي جنگ امروز، ديروز و آينده.

وي ادامه داد: معرفی نقض قوانین و پیمان نامه‌ها توسط عراق در جنگ تحمیلی، تهديدات نرم عليه جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس و پس از آن، غرفه‌هاي کودکان و دفاع مقدس، آشنايي با معارف اسلامي از جمله عفاف و حجاب از ديگر محورهايي هستند که در اين نمايشگاه‌ها به آن پرداخته خواهد شد.

سردار کاظميني به برنامه‌ نمايشگاه‌هاي ياد ياران در 15 نقطه تهران اشاره کرد و گفت: بازسازي عمليات‌هاي بيت‌المقدس و رمضان در دهکده مقاومت و بوستان ولايت،  برپايي مسابقات ورزشي در بوستان ولايت و دهکده مقاومت، برپايي نمايشگاه در مجموعه تاريخي نياوران با رويکرد جنگ ديروز،‌ امروز و آينده ، برپايي نمايشگاه نقش رسانه و تبليغات در دفاع، معرفي قهرمانان و پهلوانان شهيد در دوران دفاع مقدس در پارک ملت، برپايي نمايشگاه فناوري‌هاي نوين دفاع مقدس، نمايش ماکت هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا (RQ170) از جمله برنامه ‌هاي نمايشگاه‌ ياد ياران در هفته دفاع مقس است.

وي همچنين برپايي نمايشگاه الگوي جوان مردان دفاع مقدس و شب‌هاي خاطره و پخش زنده آن در صدا و سيما در پارک جوان مردان، برپايي نمايشگاه نقض قوانين و پيمان نامه‌هاي حقوق بشر در پارک لاله، برپايي نمايشگاه معنويت در دفاع مقدس توسط تيپ آل محمد در مصلي تهران، برپايي نمايشگاه تهاجم فرهنگي و جنگ نرم در بوستان فلک، برپايي نمايشگاه 34 سال مقاومت مردمي از انقلاب اسلامي تا کنون در بوستان المهدي، برپايي نمايشگاه نقش زن در دفاع مقدس در بوستان رازي، برپايي نمايشگاه نقش بازاريان و اصناف و جنگ اقتصادي و اقتصاد مقاومتي در پارک شهر، برپايي نمايشگاه دفاع همه جانبه در ميدان بهارستان و اجراي برنامه هاي شبانه دفاع مقدس در دهکده مقاومت، برپايي نمايشگاه امام، رهبري و مردم در بوستان سميه، برپايي نمايشگاه زنان، مردان و اقشار دفاع مقدس در فرهنگسراي خاورمان، برپايي نمايشگاه نقش حمايت امت در دفاع مقدس در بوستان ولايت، برپايي نمايشگاه برنامه براي مقاومت همه جانبه از اسلام و انقلاب در مصلي لواسان را از ديگر برنامه ها دانست و تاکيد کرد: تمامي اين برنامه‌ها از 31 شهريورماه اجرايي خواهد شد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ از برگزاري مسابقات 3 هزار نفري دوچرخه‌سواري در هفتم مهر ماه سال جاري خبر داد و اظهار داشت: برگزاري مسابقات ورزشي از جمله ورزش‌هاي رزمي، تيراندازي و شنا نيز در هفته دفاع مقدس در‌نظر گرفته شده است.

سردار کاظميني از برپايي رزمايش بزرگ گردان‌هاي رزمي بيت‌المقدس با نام رزمايش امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

وي با اشاره به اينکه اين رزمايش 20 و 21 مهر ماه برگزار خواهد شد، گفت: اين رزمايش طبق آخرين تهديدات روز دشمنان طراحي شده است.

سردار کاظيميني ضمن تشکر از همکاري شهرداري و صدا و سيما براي اجراي برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس به بهترين نحو تصريح کرد: سال‌هاي گذشته تنها در يک يا دو نقطه برنامه داشته‌ايم اما امسال با ايجاد تنوع و افزايش برنامه‌ها سعي کرديم گام‌هاي بيشتري در جهت انجام وظيفه بزرگي که در نشر فرهنگ دفاع مقدس به عهده داريم، برداريم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر تشريح عمليات‌هاي بازسازي شده در هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه در اين رزمايش‌ حضور گسترده دانش‌آموزان به عنوان رزمندگان اسلام در اجراي رزمايش است و هر چند که از لحاظ وسعت مکاني با محدوديت مواجه بوديم اما تا جايي که توانسته‌ايم سعي کرديم در بازسازي عمليات‌ها امکانات لازم را به کار گيريم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: کاظمینی ، رزمایش ، فرمانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار