یاسوج/

فضای نخبه پروری در كهگیلویه وبویراحمد فراهم نیست

رییس بنیاد نخبگان كهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس شرایط و شاخص های ارایه شده از سوی بنیاد ملی نخبگان هنوز زیرساخت های لازم برای امر نخبه پروری در این استان فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، 'علی مرادی' در جمع خبرنگاران كهگیلویه وبویراحمد افزود: وضعیت آموزش عمومی از دوران پیش دبستانی تا سطح مدارس و دانشگاه های استان نیز هنوز شرایط و مقتضیات لازم را برای پرورش نخبگان و نخبه پروری پیدا نكرده است.
وی بیان كرد: این در حالی است كه سایر استان ها با راه اندازی مراكز رشد و تقویت بنیه آموزش عمومی از سطح مدارس تا دانشگاه به دنبال پرورش نخبگان و استعدادهای درخشان خود هستند و در این راستا نیزسالانه اعتبارات میلیاردی از سوی سازمان های ذی ربط و بنیاد ملی نخبگان دریافت می كنند.
مرادی تعداد نخبگان ساماندهی شده و عضو بنیاد ملی نخبگان در سطح كشور را افزون بر 11 هزار نفر دانست و افزود: حدود یك دهم این تعداد از استان كهگیلویه وبویراحمد است.
وی اظهار داشت: بیشترین اعضای بنیاد ملی نخبگان در رده های سنی 22تا 35 سال هستند.
مرادی از طرح 'دوست علمی' ویژه دانش آموزان در سطح استان خبر داد و افزود: تاكنون بیش از 70 نفر از دانش آموزان و استعدادهای برتر استان كه قابلیت و پتانسیل نخبه شدن و رقابت در جشنواره ها و المپیادهای علمی مختلف در سطح ملی را دارند شناسایی شده است.
وی عنوان كرد: با ارتباطات مستمر و نزدیك با این دانش اموزان به دنبال هدایت و تقویت این استعدادهای برتر علمی در سطح استان هستیم.
رییس بنیاد نخبگان كهگیلویه وبویراحمد افزود: بنیاد نخبگان كهگیلویه وبویراحمد نیز در راستای شعار محوری امسال مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی اقدامات و تمهیدات لازم را انجام داده است.
وی یكی از اقدامات اساسی در این راستا را اجرای طرح دانش بنیان در قالب شركت های تعاونی عنوان كرد و افزود: بر این اساس طرح های پیشنهادی با توجیه فنی و اقتصادی پس از بررسی و ارزیابی های كارگروه ویژه اقتصادی نیز تسهیلات بانكی تا سقف بیش از 20میلیارد ریال در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی با بیان اینكه بر اساس این طرح بیش از 51درصد تعاونی های تشكیل شده باید از استعدادهای برتر دانشگاهی باشد افزود: سهم آورده برای هر متقاضی حدود 10درصد اعلام شده است.
مرادی وظیفه و رسالت اصلی بنیاد نخبگان در استان را شناسایی ، هدایت و حمایت های مالی و معنوی از نخبگان در راستای تحقق اهداف و رسیدن به افق 20 ساله كشور دانست و افزود: تاكنون اقدامات حمایتی مناسبی در حوزه های مختلف از قبیل مسكن ، ازدواج ، تسهیلات بانكی جهت كمك به طرح ها و اختراعات آنها ، اشتغالزایی و تسهیلات ویژه سربازی به نخبگان ارایه شده است./س
برچسب ها: نخبه ، پروری ، بنیاد ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.