گزارش باشگاه خبرنگاران از عوامل پشت پرده يك ديدار نافرجام

ليلي پورزند كيست و چه ارتباطي با آلن اير دارد؟! + تصوير

درست چند روز مانده به سفر دبير كل سازمان ملل متحد براي شركت در اجلاس تهران بود كه نامه‌اي با امضا جمعي از فعالان سياسي خارج از كشور به بان كي مون ارسال شد و در اين نامه از او درخواست شده بود تا با سران خائن فتنه در تهران ديدار و گفتگو داشته باشد، نقشه‌اي كه البته هيچ گاه عملي نشد.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران؛ در روزهاي منتهي به آغاز اجلاس سران عدم تعهد در تهران بود كه برخي جريانات و گروهك‌هاي ضد انقلاب و وابسته دست به كار شده و سمپاشي‌هاي خود را آغاز كردند.

اين جريانات و گروهك‌ها كه همچون آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها از متقاعد كردن اقاي دبير كل براي تحريم اجلاس تهران مواجه شده بودند با تنظيم نامه‌اي از بان كي مون خواستند در جريان سفر خود با عوامل اصلي فتنه در داخل ديدار داشته باشد.

چه كسي سناريوي ديدار را كليد زد؟
سناريو سازي براي توجيه اين ديدار از فرانسه و از ذهن فردي وابسته به گروهك تروريستي منافقين كليد خورد. اردشير امير ارجمند در مصاحبه با ارگان وابسته به سازمان سيا، راديو فردا، از وضعيت وخيم حال مير حسين موسوي خبر داد.
در پي انتشار اين خبر در فضاي مجازي بود كه عناصر ضد انقلاب وارد عمل شده و از بان كي مون خواستند در جريان سفر به تهران با مير حسين موسوي ديدار كند.

توطئه‌اي كه نقش بر آب شد
با انتشار اين خبر در فضاي مجازي، خبرنگاران باشگاه خبرنگاران در تماس با منابع آگاه و مطلع وضعيت حال عمومي موسوي را جويا شدند كه در آن خبر عنوان شده بود: "نامبرده يک عارضه کوچک قديمي داشته است که با درخواست و تقاضاي خانواده‌اش، او براي چکاپ نزد پزشک مورد اشاره و وثوق خانواده برده شده تا آزمايش‌هاي معمول روي وي انجام شود. آخرين خبرها و کسب اطلاع خبرنگاران حکايت از آن دارند که آزمايش‌هاي انجام شده روي موسوي نشان داد كه مشكل وي يك عارضه قديمي است كه با تجويز دارو به صورت عادي قابل بر طرف شدن است و او بدون هيچ مشکلي هم اکنون در منزلش است".

چه كساني نامه را امضا كرده بودند؟
در نامه اسم 420 نفر به چشم مي‌خورد كه به اصطلاح خود را فعال سياسي مي‌نامند و از بان كي مون مي‌خواهند در جريان سفر به تهران به ديدار سرکردگان فتنه برود و با انها ديدار و گفتگو داشته باشد.

از نام‌هاي آشنا در ميان امضا كنندگان نامه كه نقشي بسيار پررنگ در جمع آوري امضاي اعضا نيز داشت نام ليلي پورزند به چشم مي‌آيد كه در ذيل همين خبر به روابط او با افراد و بنيادهاي برانداز در آمريكا اشاره خواهد شد.

تغيير سناريو ديدار با موسوي و كروبي به سناريو ديدار با خاتمي
هنوز ساعاتي از حضور بان كي مون در تهران نگذشته بود كه خبري با تيتر "تلاش واسطه‌هاي آمريکايي براي ملاقات محمد خاتمي با دبيرکل سازمان ملل" در سايت‌هاي خبري منتشر شد. بنا بر اطلاعات به دست آمده جريان ورشکسته فتنه با كمك واسطه‌هاي آمريكايي وابسته به سازمان ملل در تلاش بودند تا امکان ملاقات خاتمي با دبيرکل سازمان ملل را فراهم نمايند.

نقش ليلي پور زند در اين ميان چه بود؟
ليلي پورزند فرزند سيامك پورزند و مهر انگيز كار كه نقشي فعال در بنيادهاي برانداز آمريكايي دارد از اعضاي فعال در بنياد برانداز كارنگي است.
او كه سابقه فعاليت براندازي در زمان اوج فتنه 88 در كارنامه خود را دارد، در زمينه تدريس اصول براندازي نرم در ايران نيز فعال بوده است.

رابطه بين ليلي پورزند و آلن اير چيست؟
آلن اير افسر سازمان جاسوسي آمريكا، سيا، كه هم اكنون در وزارت امور خارجه اين كشور مامور است و به عنوان سخنگوي فارسي زبان اين وزارت خانه در حال جمع آوري اطلاعات به نفع سازمان جاسوسي امريكا است در سال 1384 در دوره آموزش براندازي نرمي كه در كشور امارات برگزار شد شركت كرده و در آنجا با وي اشنا شد تا همين آشنايي بابي باشد براي ارتباط گيري‌هاي ديگر پورزند با آلن اير.



آلن اير رابط آمريكايي ديدار بان كي مون با سران فتنه!
طبق اخبار موجود، ليلي پورزند پس از جمع آوري امضا براي نامه‌ي خطاب به بان كي مون، همزمان از طريق آلن اير نيز تلاش مي‌كند تا آقاي دبير كل را متقاعد به ديدار با سران فتنه در تهران بكند. الن اير نيز در ارتباطي كه با جفری فلتمن معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا كه در تهران در كنار دبير كل سازمان ملل بود از او درخواست مي‌كند تا به درخواست خاتمي براي ديدار واكنش مثبت نشان دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار