خوزستان/

ناهمواری مسیر شلمچه ـ بصره مانع مبادلات اقتصادی ایران و عراق

سرکنسول ایران در بصره ناهموار و نامناسب بودن مسیر شلمچه تا بصره را مانعی در توسعه مبادلات اقتصادی و صادرات ایران به عراق اعلام کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛احمد مختص‌آبادی در نشست پایانه‌های مرزی در استانداری خوزستان گفت: این مسیر در حال حاضر در دست تعمیر است که باید در بازسازی و تعمیر آن سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی تأکید کرد: وجود جاده مناسب برای تردد کامیون‌های حامل بار و توسعه مبادلات تجاری میان دو استان بصره و خوزستان ضروری است.

این مقام مسئول در توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق درباره اجرای طرح حمل یکسره کالا به عراق از خوزستان گفت: امنیت لازم برای حمل یکسره کالا وجود دارد و با اجرای این طرح، فرصتی تاریخی و بی‌نظیر برای توسعه روابط تجاری با این کشور مسلمان همسایه برای ایران ایجاد شده است.

مختص‌آبادی با بیان اینکه وضعیت امنیتی استان‌های جنوب عراق به ویژه بصره نسبت به سایر استان‌های  این کشور بهتر است، تصریح کرد: رانندگان ایرانی نسبت به اوضاع امنیتی نگران نباشند و به زودی موانع موجود به خصوص در زمینه صدور ویزا هم برطرف می‌شود.

وی با اشاره به ریشه های فرهنگی و مذهبی مشترک میان دو کشور و به ویژه استان بصره، گفت: اولویت مسئولان استان بصره همکاری و توسعه روابط تجاری با کشور ایران است و ما هم تلاش می‌کنیم از ظرفیت قابل توجهی که برای توسعه مبادلات تجاری میان دو کشور وجود دارد به خوبی استفاده کنیم./س
برچسب ها: ناهمواری ، مانع ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.