مشهد/

طرح تعيين حد ترخص شرعی مشهد، گامی موثر در تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه

رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: با انجام طرح تعيين حد ترخص شرعي مشهد، اقدامی مهم از لحاظ ابزار و محتوای علمی صورت گرفته که گامی موثر در جهت تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سعید قاسمی در اولین نشست هم‌اندیشی تعیین حد ترخص شهر مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر بسترهای لازم برای افزایش مشارکت علمی مدیریت شهری و حوزه فقهی در طرح تعیین حد ترخص، به عنوان اولین گام مشترک به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: با اجرای تعیین حد ترخص برای تعیین حدود شرعی شهر مشهد، این طرح به عنوان يک نماد اسلامی کم نظیر در سطح کشور شناخته خواهد شد.

رییس گروه مشاوران شهرداری مشهد افزود: افزایش این مشارکت ها منجر به اجرای طرح‌های وسیع و موثرتری خواهد شد که در نهایت باعث تسهیل در طرح مسائل دینی برای مردم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستره تغییرات برای دستیابی به ساده‌ترین شکل برای برنامه‌ریزی ساده تر امورات زندگی امروزی، باید زمینه مساعد در رابطه با طرح ساده‌تر مسائل دینی در این زمینه هم فراهم شود.

رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: مطالعات این طرح به صورت آزمایشی در محور مشهد_ قوچان انجام شده و با توجه به تحقیقات انجام شده، تا پنج سال آینده می توان به نتایج به دست آمده در این محور استناد کرد.

حجت الاسلام ضیایی كارشناس مركز پاسخگويي به مسائل شرعي حرم مطهر به عنوان بخش همکاری کننده در اجرای این طرح افزود: حد ترخص شرعي به عنوان یکی از مهمترین احکام مسافر با وجود اختلاف فتاوای مراجع تقلید در این باره، مبادی ورودی و خروجی شهر مشهد را در اين مورد مشخص خواهد نمود.


برچسب ها: طرح ، تعیین ، حد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.