همدان/

آغاز نخستين کنفرانس ملي انگور و کشمش در دانشگاه ملاير

نخستين کنفرانس ملي انگور و کشمش با حضور اساتيد، پژوهشگران، محققان سراسر کشور و مسوولان استاني و شهرستاني در دانشگاه ملاير آغاز به کار کرد.

 
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  همدان ؛ دبير کنفرانس ملي انگور و کشمش گفت: اين کنفرانس در چهار محور اصلي مطالعات به زراعي و به نژادي ، تبديل و نگهداري، محيطي و مطالعات علوم اقتصادي و بازار شرايط مناسبي را براي درک پيشرفت هاي علمي و توسعه اقتصادي کشور فراهم مي کند.
حميد نوري افزود: 298 مقاله در مدت 9 ماه به دبيرخانه اين کنفرانس ارسال شد که 141 مقاله را28 داور تاييد  کردند که در روز کنفرانس به صورت شفاهي و پوستر ارايه مي شود.
وی تصریح کرد: از اين تعداد، 42 مقاله مربوط به مطالعات به زراعي و به نژادي، 40 مقاله در محور مطالعات علوم اقتصادي و بازار، 35 مقاله در محور تبديل و نگهداري و 24 مقاله نيز در محور مطالعات محيطي برگزيده و در کتابچه چکيده مقالات کنفرانس چاپ شده است.
دبير کنفرانس ملي انگور و کشمش اصول و روش هاي به زراعي و به نژادي، روش هاي تبديل، نگهداري، بيوتکنولوژي و نانوفناوري، فناوري و مکانيزاسيون ماشين هاي کشاورزي، آفات و بيماري هاي گياهي، آب، هواشناسي و کشاورزي، اثرات تغيير اقليم بر کشاورزي، مديريت منابع آب و کشاورزي و مديريت اکوسيستم ها و محيط زيست را از محورهاي اين کنفرانس ملي برشمرد.
دکتر نوري ، مديريت آلودگي هاي صنعتي و پس ماندها، بازيافت مواد عالي و پسماندهاي کشاورزي و صنايع غذايي، اقتصاد کشاورزي و بازار و انرژي هاي نو، چالش ها و راه حل ها در مديريت و برنامه ريزي آينده را از ديگر محورهاي اين کنفرانس برشمرد.
وي همچنين از برگزاري نمايشگاهي با سه غرفه و با همکاري سازمان هواشناسي، جهاد کشاورزي و انجمن توليد و صادرکنندگان کشمش در حاشيه اين کنفرانس خبر داد و گفت: اين نمايشگاه از 26 شهريورماه براي بازديد علاقه مندان به خصوص دانشجويان داير شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.