مشهد/

نبود نظارت برقیمت کالا و سوءاستفاده دلالان

مديرعامل تعاوني ناشران خراسان رضوي افزود: فقدان نظارت بر قيمت کاغذ ناشران و چاپخانه داران و در نتيجه بازار کتاب را تحت تاثير قرار داده است طوري که برخي از کاهش تيراژ کتاب و حذف کتاب از سبد خانوار اظهار نگراني کرده اند.

مهدي نصيرزاده در گفت وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد گفت: در حال حاضر وضعيت کاغذ نابه سامان است و تمهيداتي براي اين مسئله انديشيده نشده است.

وی با بيان اين که قيمت کاغذ اصلاً منطقي نيست افزود: کاغذهاي موجود در بازار با ارز دولتي وارد شده است ولي عده اي در پي سوءاستفاده از اين قضيه هستند و کاغذ ديروز را با قيمت فعلي دلار مي فروشند.

نصیرزاده ادامه داد: سال قبل قيمت هر بند کاغذ ۳۲هزار تومان و حداکثر ۴۰ هزار تومان بود اما هم اکنون اين قيمت به بيش از ۹۵ هزارتومان رسيده است.

وی با انتقاد از نبود نظارت بر توزيع کنندگان کاغذ اظهارکرد: نظارت بر فروش کاغذ از مبدأ بايد آغاز شود و تا زماني که به دست مصرف کننده مي رسد ادامه يابد.

نصرزاده با اشاره به افزايش ۵۰ درصدي قيمت کتاب در بازار گفت: با توجه به اين که کتابخواني در جامعه نهادينه نشده است و اقشار کتابخوان عموما ً از قشر متوسط جامعه هستند، کتاب نخستین چيزي است که از سبد خانوار حذف مي شود که اين موضوع فرهنگ جامعه را نيز تحت تاثير قرار مي دهد.

وی با بيان اين که از ۵۰۰ موسسه انتشاراتي، حدود ۲۵۰ موسسه در استان فعال هستند، اظهار مي کند: معلوم نيست با اين وضعيت کاغذ چند درصد از اين موسسات فعالند.

 

برچسب ها: نظارت ، قیمت ، کاغذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.